جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
رسایی:

فشاری برای آزادی برادرزاده‌ام نیاوردم

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 305753
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین‌نامه‌ای با اشاره به اظهارات کاظم جلالی در مورد تلاش‌های حمید رسایی برای آزادی برادرزاده‌اش در وقایع بعد از انتخابات سال ۸۸ گفت: من هیچ فشاری به نیروی انتظامی برای این موضوع نیاورده‌ام.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حمید رسایی در تذکری آیین‌نامه‌ای در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) گفت: خدا را شکر که امروز مشروح مذاکرات مجلس از تلویزیون هم پخش می‌شود و تعجب می‌کنم که آقای جلالی با فرصتی که به ایشان داده شد، نطق شیوایی داشتند بدون اینکه به ایشان تذکری بدهند. حتی رییس مجلس به ایشان نگفت که موضوع برادر و برادرزاده بنده چه ربطی به بنده دارد.

وی افزود: من روز چهارشنبه می‌خواستم صحبت‌های آقا را بخوانم که اتفاقا به شما (لاریجانی) فرمودند وقتی وسط صحبت کسی برخی نمایندگان ورود می‌کنند و داد و فریاد می‌کنند آنها را به مردم معرفی بکنید.

علی لاریجانی در این میان به وی پاسخ داد: این موضوع یادم هست. زیرا شما هم آمدید اینجا داد و فریاد راه انداختید.

رسایی ادامه داد: عیبی ندارد به من تذکر بدهید ولی به آنها هم تذکر بدهید.

این نماینده اصولگرای مجلس اضافه کرد: آقای جلالی در موافقت صحبت کرد و طبیعی است که مخالف باید صحبت موافق را نقد کند. کار مجلس همین است.

رسایی همچنین خاطرنشان کرد: طبیعتا حق پاسخگویی از تریبون مجلس برای برادر من که بسیار آدم محترم، عزیز و سالمی است وجود دارد. او با اینکه از مدیران دوران اصلاحات بود اما از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم به او فشار زیادی آوردند که باج بدهد و ایشان را از مدیرکلی قزوین برداشتند زیرا حاضر نبود باج بدهد. اگرچه من مواضع سیاسی ایشان را نقد کردم و قبول ندارم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به طرح موضوع دستگیری برادرزاده وی در وقایع بعد از انتخابات سال ۸۸ گفت: من هیچ فشاری به رییس نیروی انتظامی برای این موضوع نیاوردم. بلکه برخورد نامناسبی شده بود و گفتم که این موضوع را پیگیری کنیم و اتفاقا پیگیری کردند. من همین‌جا می‌خواهم آقای احمدی‌مقدم گزارش آن پرونده را ارائه کنند. اتفاقا این کار برای دفاع از نیروی انتظامی خوب است. زیرا کسی که این کار را انجام داده بود، از ضوابط خارج شد. من هم با همه اختلاف سیاسی نمی‌توانم برخی واقعیت‌ها را نبینم کما اینکه در مورد مرحوم کامرانی هم بعد از درخواست خانواده وی موضوع را پیگیری کردم.

رسایی در پایان گفت: خوشحالم از اینکه صف‌بندی‌ها مشخص‌تر شد. من با اینکه به کسی توهین نکرده بودم، اما با ربط و بی‌ربط فرصت تذکر ماده ۷۷ به همه داده شد و ان‌شاءالله خدا این روزی را برای آنها حلال کند.

علی لاریجانی رییس مجلس در واکنش به حمید رسایی گفت: اگر منصفانه قضاوت کنید، وقتی برخی از آقایان تذکر دادند، گفتم ایشان به عنوان مخالف می‌تواند این حرف‌ها را ابراز کند اما اگر شما تلویحا یا صریحا درمورد کسی صحبت کردید، او قانونا حق دارد حرف بزند. بنابراین دو موضوع را نباید با یکدیگر خلط کرد.

لاریجانی در پایان از نمایندگان خواست تا روشن شدن بحث‌ها، موضوع را ادامه ندهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *