دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
یک روزنامه روسی خبر داد:

روسیه به سوریه اس۳۰۰ نداده است

جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 305039
یک روزنامه روسی به نقل از منابع آگاه نظامی نوشت، روسیه تاکنون سیستم دفاع موشکی پیشرفته موسوم به اس۳۰۰ را علی رغم ساخت چندین دستگاه و پرداخت چندین میلیون دلار از سوی سوریه در اختیار دمشق قرار نداده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از فرانس پرس نوشت: روزنامه ودوموستی روسیه به نقل از منابع آگاه نظامی این کشور نوشت، در حالی که قرار بود سیستم دفاع موشکی اس۳۰۰ در بهار امسال به سوریه تحویل داده شود ولی به نظر می رسد که تحویل این سیستم دفاع موشکی تا تابستان ۲۰۱۴ میلادی به تاخیر افتاده است.

تاخیر روسیه در تحویل سیستم دفاع موشکی اس۳۰۰ به دمشق در حالی است که مسکو تاکنون چندین دستگاه از این سیستم دفاع موشکی را ساخته و سوریه نیز میلیون ها دلار برای خرید آن پرداخت کرده است.
ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در ماه ژوئن تاکید کرد که مسکو هنوز سیستم اس۳۰۰ را در اختیار دولت سوریه قرار نداده است چرا که نگران برهم خوردن تعادل قوا در منطقه است.

سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی سفارش خرید ۴ سیستم دفاع موشکی اس۳۰۰ را به روسیه داده است. ارزش این قرارداد بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده است.

منابع آگاه نظامی روسیه اعلام کردند، تعدادی از این سیستم های دفاع موشکی ساخته شده ولی ساخت تعدادی دیگر متوقف شده است.

معاون نخست وزیر سوریه نیز در سفر به مسکو در ماه جولای گفت، همه قراردادهای مربوط به تحویل تسلیحات نظامی مسکو به دمشق همچنان پابرجاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *