پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نیروهای روسیه فعلا در سوریه می‌مانند

سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 661072
با وجود اعلام ایالات متحده برای خروج نیروهایش از سوریه، روسیه قصد دارد نیروهای نظامی خود را بدون کاهش تعداد آنها در سوریه نگه‌دارد.
نیروهای روسیه فعلا در سوریه می‌مانند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدرال روسیه گفت، تصمیم خروج نظامیان روس هیچ ارتباطی به تصمیم آمریکا ندارد، دولت سوریه با همکاری مسکو در خصوص خروج کامل یا بخشی از نیروهای این کشور تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی افزود، تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه درست است، زیرا سربازان آمریکایی برای حضور در سوریه اختیار بین‌المللی نداشتند، اما نیروهای روسیه به درخواست دولت دمشق در عملیات نظامی این کشور مشارکت کرده است.
ماتوینکو گفت، با وجود سیاست غرب علیه روسیه، حمایت و تایید این کشور در عرصه جهانی رو به افزایش است.

به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، وی افزود، تعداد همپیمانان علنی و غیر علنی مسکو رو به افزایش است و آنها در معرض رعب و ارهاب قرار داشته و بر هدایای غرب و غیر آن تکیه دارند.

این مقام در پاسخ به سوالی درباره اینکه مسکو در مقابل تحریم‌های آمریکا و قطعنامه‌های خصمانه مجمع عمومی سازمان ملل چه باید بکند، گفت: آنها به خوبی می‌دانند که اکثر مردم جایگاه روسیه را می‌دانند و اقدامات این کشور را عاقلانه ارزیابی خواهند کرد.وی همچنین به دنبال فشار انگلیس بر شبکه خبری "روسیا الیوم (آرتی)" خواستار اجرای اقدامات مشابه علیه رسانه‌های انگلیس فعال در روسیه شد.

"آفکام" سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای انگلیس هفته گذشته اعلام کرده بود، شبکه خبری آر تی قوانین شفافیت در هفت برنامه خود در فصل بهار ۲۰۱۸ را نقض کرده است و به همین دلیل اعمال تحریم قانونی علیه این شبکه را بررسی می‌کند.
ماتوینکو گفت، این تصمیم آفکام صرفا دلیل قانع‌کننده‌ای بر این امر است که غرب در تعامل با آزادی بیان و ارزش‌های اروپایی کاملا عملکرد منفی دارد و در مقایسه با روسیه رسانه در آنجا در محدودیت بیشتری قرار دارد.

وی به انتقاد از مقامات انگلیسی پرداخت و گفت، از نظر قوانین انگلیس آرتی هیچ‌ مشکلی ندارد، در واقع این اظهارات درباره این شبکه خبری یک نوع حکم غیرواقعی است، باید برنامه‌های غرب درباره روسیه و دفاتر رسانه‌ای آن در این کشور بررسی شود، پیدا کردن حداقل یک مورد متعادل دشوار است.

ماتوینکو افزود: روسیه تاکنون رسانه‌های مردمی را محدود نکرده است اما با توجه به این موضع‌گیری در قبال رسانه‌های روسیه به خصوص روسیا الیوم ما مجبور هستیم تدابیر مشابهی اتخاذ کنیم در غیر این صورت عدالت برقرار نمی‌شود.

هیئت نظارت بر ارتباطات و رسانه روسیه از روز جمعه تحقیقاتی را درباره سایت‌های بی‌بی‌سی و شبکه بی‌بی‌سی و ورلدنیوز برای اطمینان از انطباق آنها با قوانین روسیه آغاز کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *