پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
وزیر دفاع روسیه:

بخش اصلی نیروهایمان سوریه را ترک کرده‌اند

سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 659531
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که بخش اصلی نیروهای روسی بعد از آزادی ۹۶ درصد خاک سوریه از وجود تروریسم، این کشور را ترک کردند.
بخش اصلی نیروهایمان سوریه را ترک کرده‌اند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت: بخش اصلی نیروهای روسی بعد از آزادی ۹۶ درصد خاک سوریه از وجود گروه‌های تروریستی، این کشور را ترک کرده‌اند.

شویگو در نشست هیئت رهبران وزارت دفاع گفت: عقب نشینی بخش اصلی نیروهای ما تکمیل شده است و تعداد نیروهای روسی در سوریه بعد از پایان عملیاتشان به تعداد مقرر رسیده است. سورتی‌های پرواز نیروی هوایی ما در سوریه از ۱۱۰ سورتی به دو تا چهار سورتی پرواز در هفته کاهش یافته است.

وی تأکید کرد:  مهم‌ترین مرحله برای حل و فصل بحران در سوریه برگزاری مذاکرات سیاسی است. مذاکرات آستانه به روند حل بحران سرعت بخشید. همچنین ژانویه در شهر سوچی کنفرانس مذاکرات ملی سوریه برگزار شد که آغازی برای تشکیل کمیته قانون اساسی بود. به دنبال این گفتگوها شرایط سیاسی مناسب برای حفظ دولت سوریه فراهم شد.

وی همچنین الجزایر، چین، هند و ویتنام را از اولویت‌های روسیه برای شراکت و همکاری در صنایع نظامی در سال ۲۰۱۸ دانستو گفت: همکاری صنایع دفاعی شامل ۹۸ کشور است امسال چین، هند، الجزایر و ویتنام در اولویت‌های شراکت صنایع دفاعی ما هستند. ما تماس‌های دفاعی زیادی در آسه‌آن داشتیم. 

شویگو همچنین گفت که نیروهای نظامی روسیه توان تهاجمی خود را در سال ۲۰۱۸ برای مقابله با سیستم ضد موشکی آمریکا تقویت کرده است.وی افزود: برای مقابله با استقرار سیستم‌های ضد موشکی آمریکا نیروهای دفاعی روسیه توان نظامی و تهاجمی خود را تقویت کردند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *