شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

حداقل حق پخش تلویزیونی فوتبال چقدراست

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 299851
مدیرعامل باشگاه داماش گیلان گفت: حق پخش تلویزیونی فوتبال حداقل باید 90 میلیارد تومان باشد.
به گزارش جهان، امیر عابدینی در گفت‌وگو با فارس، در مورد درخواست برخی باشگاه‌ها مبنی بر عدم پخش مستقیم فوتبال برای افزایش حق پخش تلویزیونی گفت: نباید با صدا و سیما قهر کنیم، باید تعامل داشته باشیم. واقعیت آن است که فوتبال یک هیجان مثبت در جامعه ایجاد می‌کند و اگر بخواهیم مانع پخش تلویزیونی آن شویم این هیجان از بین می‌رود. اگر فوتبال به طور زنده و مستقیم پخش نشود می‌خواهیم چه بکنیم؟ آیا باید مسابقات فوتبال را با CD پخش کرد؟ تمام هیجان یک مسابقه به پخش زنده آن است تا جایی که به یاد دارم ضرغامی همواره مدافع ورزش بوده است.
 
وی ادامه داد:‌ باید برای حل مشکل صدا و سیما اقدام کنیم، اگر قرار است با مجلس صحبت شود، این کار را انجام دهیم. اما حداقل مبلغ پخش تلویزیونی فوتبال باید 90 میلیارد تومان باشد. این مبلغ اکنون 18 میلیارد تومان است، این ارقام برای صدا و سیما هم مبلغ زیادی نیست برخی برنامه‌هایی که در تلویزیون ساخته می‌شود مخاطب زیادی ندارند. برنامه‌های طنز معمولاً مخاطب دارند اما ورزش از پر بیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون است و باید هزینه‌های آن هم پرداخت شود. درخواست 90 میلیارد تومانی برای فصل گذشته است، نباید با صدا و سیما قهر کنیم چون فصل گذشته این اتفاق افتاد و هر دو طرف ضرر کردند. برای صدا و سیما هم نمی‌توان رقیبی تراشید.
 
مدیرعامل داماش در مورد محرومیت باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال از حضور در لیگ برتر به خاطر بدهی گفت:‌ سنگ بزرگ علامت نزدن است. مگر می‌توان پرسپولیس و استقلال را به خاطر بدهی از حضور در لیگ منع کرد؟ بهتر است که برای حل مشکل بدهی آنها را تهدید به کسر امتیاز کنیم، یعنی همان کاری که فیفا انجام می‌دهد. فیفا ابتدا امتیاز کسر می‌کند و بعد از چند تذکر باز هم امتیاز کسر می‌کند و در نهایت باشگاه متخلف را به دسته پایین‌تر سقوط می‌دهد. ما که نمی‌توانیم یکباره پرسپولیس و استقلال را به دسته یک بفرستیم. اینکه بگوییم آنها حق حضور در لیگ برتر را به خاطر بدهی ندارند یعنی آنکه باید در لیگ یک بروند. باید صرفه و صلاح را در احکام ببینیم. تنها اجرای یک قانون کارایی ندارد باید با تعامل رفتار کرد. استقلال و پرسپولیس سالی 25 میلیارد تومان هزینه می‌کنند و حالا یک میلیارد تومان هم بدهی شکایتی دارند که حدود چهار درصد هزینه‌های این دو باشگاه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *