چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱

ارتش آزاد به جبهه النصره اعلام جنگ کرد

جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 298782
پس از ترور یکی از فرماندهان ارشد گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه توسط جبهه النصره تنشها میان این دو گروه تروریستی مخالف دولت سوریه به اوج خود رسیده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رسانه های غربی شب گذشته از ترور "کمال حمامی" یکی از فرماندهان ارشد گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه توسط جبهه النصره در استان لاذقیه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: فرد ترور شده از اعضای ستاد عالی فرماندهی ارتش آزاد بوده که توسط جبهه النصره وابسته به القاعده به قتل رسیده است.

گروه موسوم به ارتش آزاد چند ساعت پس از انتشار این خبر با تایید ضمنی آن، در بیانیه ای ترور فرمانده ارشد خود را به منزله اعلام جنگ جبهه تروریستی النصره به ارتش آزاد قلمداد کرده است.

به گزارش پایگاه لبنانی الجدید ، یکی از فرماندهان ارتش آزاد که نخواست نامش فاش شود با تاکید بر اینکه ارتش آزاد انتقام این اقدام را در عملیاتی متقابل خواهد گرفت، افزود: اجازه نمی دهیم گروههای وابسته به القاعده به این گونه اقدامات خود ادامه دهند چون آنها به طور جدی ما را هدف قرار داده اند.

وی افزود: گروههای وابسته به القاعده پیش از این به نیروهای ارتش آزاد در لاذقیه هشدار داده بودند که جایی در این شهر ندارند و در ادامه به ترور فرمانده نیروهای ما اقدام کردند.

منابع آگاه سوری در این باره اعلام کردند: این فرمانده ارتش آزاد طی درگیری با یکی از زیرشاخه های جبهه النصره برای سیطره بر یک نقطه استراتژیک در لاذقیه کشته شده است.

گفته می شود اعضای جبهه النصره پس از کشتن این فرمانده ارتش آزاد، سر وی را از تنش جدا کرده اند.

این در حالی است که درگیری میان گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد و جبهه النصره طی روزهای اخیر به اوج خود رسیده است و این مسئله از توان مخالفان مسلح در برابر ارتش سوریه کاسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فعلی
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین