چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۲
تکمیلی/

رویانیان ماندنی شد/ واکنش سردار، دایی و هواداران+حاشیه‌ها

شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 295666
جلسه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در شرایطی صبح امروز برگزار شد که محمد رویانیان پس از گذشت ۲۵ دقیقه وارد وزارت ورزش شد و سپس به نشانه قهر این نشست را ترک کرد.
رویانیان ماندنی شد/ واکنش سردار، دایی و هواداران+حاشیه‌ها
به گزارش جهان به نقل از فارس، با دستور مسئولان وزارت ورزش و جوانان صبح امروز جلسه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس برگزار شد. مسئولان وزارت خیلی سعی کردند که شب گذشته و امروز در تماس‌های تلفنی کلیه اعضا را دور یکدیگر جمع کنند اما با وجود تلاش‌های انجام شده، علی پروین و محمود خوردبین در جلسه امروز حضور پیدا نکردند.

البته رویانان نیز قصد شرکت در این جلسه را نداشت ولی با اصرار وزارت دقایقی در این جلسه حضور پیدا کرد و پس از 25 دقیقه وزارت ورزش را ترک کرد.

در جلسه ای که در دفتر وزیر برگزار شد، عباسی، کامبوزیا و مالکی حضور داشتند تا در خصوص اتفاقات اخیر پرسپولیس به گفت و گو پرداختند این درحالی است که مالکی و کامبوزیا پس از این جلسه حاضر به گفت‌گو نشدند و سریعا وزارت ورزش را ترک کردند.

رویانیان در پرسپولیس ماندنی شد

بنابر آخرین خبر، محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با نظر محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در سمت خود ابقا شد.

این درحالی است که پیش از این فداحسین مالکی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس از برکناری رویانیان از سمت مدیرعاملی و حضور در هیئت مدیره این باشگاه خبر داده بود.

رویانیان: عده‌ای برای برکناری‌ام لابی کرده بودند/ برنامه‌ام حمایت از دایی و ادامه کار است

محمد رویانیان در حاشیه تمرین امروز پرسپولیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا باید به شما تبریک بگوییم، گفت: من ۲۰ سال است که با وزیر دوست هستم و نمی‌دانم به چه خاطر می‌خواهید تبریک بگویید، امروز هیئت مدیره تشکیل جلسه داد و من به عباسی ارادت ویژه دارم. او انسانی درستکار است و به من زنگ زد و احترام ویژه‌ای به من گذاشت.

وی افزود: خدمت ایشان رسیدم و یک چای با هم خوردیم و گپ و گفت دوستانه داشتیم و از او خواستم که در جلسه امروز شرکت نکنم که عباسی مردانه با این موضوع کنار آمد، من از وزیر ورزش ممنونم چون او خیلی تاکید داشت که حرمت من و پرسپولیس حفظ شود و چند بار به من گفت، حرمت تو و حرمت ۳۰ میلیون هوادار پرسپولیس خیلی مهم است.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا باید به شما مدیرعامل سابق گفت، تصریح کرد: من نمی‌دانم که چرا این سؤال را می‌پرسید اما فعلا که با قاطعیت هستم.

رویانیان تاکید کرد:‌ برایم جای تعجب دارد که حمایت رسانه‌ها در این چند روز از من بی‌نظیر بود و حتی آنهایی که یک سال و نیم من را زدند، از من حمایت کردند خودم هم نمی‌دانم چرا این اتاق افتاد ولی آنها نشان دادند که عقل‌شان روی موفقیت ورزش کار می‌‌کند به این هواداران پرشور پرسپولیس تبریک می‌گویم چون ما خادم مردم هستیم و خدمت کردن به آنها ارزش دارد.

وی ادامه داد: اگر من عبادت می‌کنم و یا نماز می‌خوانم برای خودم است اما جایی که به مردم خدمت کنی، به خدا خدمت کرده‌ای، حالا فهمیدم آنهایی که علیه من می‌نوشتند به دنبال توسعه ورزش بودند.

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه صحبت‌هایش در خصوص اینکه آیا قبول داری که رسانه‌ها و هواداران نتیجه نمی‌خواهند، گفت:‌امروز فهمیدم که مردم نتیجه نمی‌خواهند بلکه خادم صادق می‌خواهند، آنها به دنبال اقدامات زیربنایی هستند این درس بزرگی برای من بود و می‌دانم که انسان اشتباه می‌کند. من خیلی قوی نیستم اما نوکری مردم را می‌شناسم. چه در زمانی که پلیس بودم و چه در دولت و چه زمانی که حالا در پرسپولیس خدمت می‌‌کنم.

خبرنگاری پرسید، مردم می‌خواهند بدانند که چرا در این مدت با ایجاد التهاب به پرسپولیس این اتفاقات افتاد که رویانیان گفت: می‌دانم که چرا این اتفاقات افتاد ولی همین را بگویم که دست وزیر نبود. یک سری افراد لابی کرده بودند که بین طرفداران پرسپولیس التهاب ایجاد کنند اما این کارها درست نیست من که حاکم نیستم که برای برکناری‌ام لابی کنند. دنبال بمب و کارهای جنگ و اسلحه و سلاح سرد هم نبودم. من نوکر پرسپولیس هستم و نمی‌دانم چرا عده ای پشت صحنه نقشه کشیدند. وزیر هم همه چیز را برایم شفاف توضیح داد که از او ممنون هستم.

وی در پایان در خصوص اینکه حالا برنامه‌تان چیست، گفت: ادامه کار با پرسپولیس، حمایت از دایی و هواداران، برنامه آینده من است.

به گزارش فارس، رویانیان پس از صحبت با خبرنگاران به رختکن پرسپولیس رفت.

دایی: دعواهای سیاسی نباید وارد ورزش شود/وزیر به این موارد توجه کند

در همین حال، علی دایی پس از تمرین صبح امروز سرخپوشان در واکنش به اتفاق‌هایی که روزهای اخیر در تیم فوتبال پرسپولیس رخ داده است عنوان کرد: رویانیان یکسال و نیم در پرسپولیس فعالیت دارد این درست نیست که ما برای یک مدیر غیرورزشی این مدت هزینه کنیم تا با مسائل ورزشی آگاه شود و بعد بخواهیم او را برداریم این کار اشتباهی است مطمئناً در باشگاهی مثل پرسپولیس ثبات مدیریت بسیار مهم است در تمام دنیا چنین وضعی وجود دارد و این موضوع قابل توجه قرار می‌گیرد.

وی که گویا از ابقای رویانیان چندان مطمئن نبود، ادامه داد: متأسفانه اخباری به دست ما می‌رسد این است که این تصمیمات ورزشی نیست اگر ورزشی باشد هیچ مدیریتی تصمیم نمی‌گیرد برای عرض یک ماه تغییراتی را اعمال کند.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به تغییراتی در دولت خاطر نشان کرد: دولت آینده که برسر کار آمد حتما تغییراتی خواهد داشت و این به این منظور است که در عرض یک ماه سه مدیرعامل به باشگاه پرسپولیس می‌آید در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

دایی با اشاره به برتری تیم ملی والیبال مقابل ایتالیا در شب گذشته یادآور شد: والیبال با ثبات مدیریتی که داشت توانست نتایج خوبی بگیرد و ایتالیا را در زمین خودش شکست دهد این موضوع از زمانی که یزدانی خرم در این فدراسیون حضور داشت حکم‌فرا شده است و چنین نتایج به دست آمد که والیبال حرفی برای گفتن در سطح جهان دارد.

دایی اظهار داشت: در سطح باشگاهی هم باید چنین ثباتی وجود داشته باشد تا مدیران بتواند با برنامه‌ریزی بلند‌مدت به ورزش کمک کند مخصوصا در باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس که بزرگ هستند نباید دعواهای سیاسی وارد ورزش شود. متأسفانه در این چند سال ما از این موضوع ضربه خوردیم.

سرمربی پرسپولیس گفت: باید اجازه دهیم که کارها به صورت اصولی انجام شود. وزیر ورزش باید خود این موارد را مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد جذب بازیکنان یادآور شد: مطمئنا بازیکنانی جذب کردیم که به دردمان بخورد براساس شناختی که از تیم فصل گذشته پرسپولیس داشتیم بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کردیم و تمام کسانی که به پرسپولیس آمده‌اند ستاره هستند شاید نام نداشته باشند اما همه آنها بازیکنان با انگیزه و جزء بهترین‌های ایران هستند تلفیق بازیکنان جوان و با تجربه به ما کمک خواهند کرد.

حقیقی: رویانیان می‌رفت من هم از پرسپولیس جدا می‌شدم/بازیکنان جدید شرایط آمادگی خوبی دارند

به گزارش فارس، رضا حقیقی هم در حاشیه تمرین صبح امروز پرسپولیس با اشاره به شرایط این تیم برای حضور در مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: ما تمرینات خوبی را انجام دادیم. ۱۲ روز خوب رادر اردوی سرعین پشت سر گذاشتیم اما مسابقات لیگ برتر با تاخیر ۱۲ روزه مواجه شد این موضوع به ضرر پرسپولیس است اما شاید سایر تیم‌ها از آن سود ببرند با این حال ماتلاش می‌کنیم در جریان مسابقات لیگ برتر فصل آینده عملکرد قابل قبولی از خودمان ارائه دهیم.

حقیقی در خصوص احتمال جدایی محمد رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس خاطرنشان کرد: در مفاد قرارداد من بندی وجود داشت که اگر رویانیان از باشگاه پرسپولیس برود من هم بازیکن آزاد محسوب می‌شوم. البته من هم می‌دانم بازیکن با مدیریت طرف نیست بلکه با باشگاه قرارداد دارد اما این بند در قرارداد من وجود داشت. ضمن اینکه باید اعتراف کنم رویانیان در مدت حضورش در باشگاه پرسپولیس یکسری کارهای زیرساختی را انجام داده بود که شاید دو سه سال دیگر نتیجه بدهد البته این شانس را داریم همین امسال هم نتیجه لازم را در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی بگیریم.

وی افزود: نکته مهم این است که باشگاه پرسپولیس مردمی است به همین خاطر رویانیان به خواسته مردم گوش داد و علی دایی را به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب کرد و حالا همین مردم می‌گویند رویانیان باید بماند تا کسی ضرر نکند.

هافبک تیم پرسپولیس با اشاره به شرایط آمادگی بازیکنان جدید این تیم گفت: در این ارتباط مربی تیم باید اظهار نظر کند اما از نظر من بازیکنانی که تازه به تیم ملحق شده‌اند شرایط خوبی را دارند و می‌توانند از ستاره‌های لیگ آینده باشند.

حاشیه تمرین امروز سرخپوشان

تمرین امروز پرسپولیس در حالی برگزار شد که محمد رویانیان که این روزها صحبت‌هایی درباره رفتنش از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس مطرح شده است در پایان تمرین در ورزشگاه درفشی‌فر حاضر شد.

*رویانیان هنگامی که وارد ورزشگاه شد یکی از هواداران که در پشت در قرار داشت خطاب به او گفت: من خانواده شهید هستم و اگر بخواهند شما را از مدیرعاملی پرسپولیس بردارند به نشانه اعتراض جلوی وزارت ورزش و جوانان خواهم رفت و بلایی سر خود خواهم آورد.

همچنین هواداران پس از خروج رویانیان از ورزشگاه با شعارهای‌ خود حمایت‌شان را از مدیرعامل باشگاه اعلام کرده و او را بدرقه کردند.

*رویانیان هنگامی که قصد داشت وارد رختکن پرسپولیس شود با هر بازیکنی از سرخپوشان مواجه می‌شد او را در اغوش می گرفت و چند دقیقه‌ای با او صحبت می‌کرد.

* علی دایی پس از تمرین پرسپولیس، هنگامی که با واحد مرکزی خبر مصاحبه کرد دیگر حاضر نشد با دوربین شبکه ورزش و سایر دوربین‌ها مصاحبه‌ کند و اعلام کرد که من فقط یکبار صحبت‌های خود را انجام می‌دهم.

* رویانیان هم هنگامی که با یکی از خبرنگاران روبرو شد و او اعلام کرد که بازگشتش را به پرسپولیس تبریک می‌گوید، رویانیان خطاب به او گفت: من این موضوع را نشنیدم اما دلم برای سرخپوشان تنگ شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *