جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴

زاکانی: حدادعادل «همت جهادی» را در مقابله با فتنه به خوبی نشان داد / همواره سپر ولایت بود

ماجرای برخورد حداد با نماینده ای که فساد اقتصادی داشت
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب: 291151
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: همت جهادی یعنی فردی اولین کسی باشد که در فتنه بیاید در صحنه، همت جهادی یعنی این که کسی وقتی انحرافی می‌بیند بایستد و بگوید با فساد مقابله بکنیم و این موارد در حدادعادل به خوبی نمایان است.
زاکانی: حدادعادل «همت جهادی» را در مقابله با فتنه به خوبی نشان داد / همواره سپر ولایت بود
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی نمانیده مردم تهران در مجلس و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس به بررسی مهمترین ویژگی‌های غلامعلی حدادعادل نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم پرداخته است که در ادامه می‌آید:
 
صداقت و فسادستیزی از مهم‌ترین ویژگی‌های حدادعادل است

 
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی یکی از ویژگی‌های حدادعادل، را صداقت ایشان دانست که حاضر نیست به هیچ قیمتی صداقت و راستگویی را زیر پا بگذارد و اظهارداشت: به نظرم این ویژگی ممتازی است؛ مجلس هفتم، مجلس فسادستیزی بود و یکی از ویژگی‌های بارز حدادعادل، حمایت جدی از موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی بود؛ اولاً آغاز برخورد با مفاسد اقتصادی را اصلاح مجلس می‌دانست؛ یادم هست نماینده‌ای برای شرکت‌های خودروسازی از بانک‌ها نامه‌نگاری‌های متعددی کرده بود که بوی مفسده از آن بیرون می‌آمد و هیچ نسبتی با سمت نمایندگی نداشت، طبق اطلاعاتی هم که برای مجلس اومده بود، ایشان کارهای مفسده‌انگیزی را دنبال می‌کرد.
 
وی ادامه داد: آقای حداد در صحن علنی مجلس و پشت تریبون رسمی با او برخورد کرد؛ دکتر حداد در این قضیه هزینه‌ سنگینی را پرداخت کرد، زیرا یکسری افراد از این رفتارها خوششان نمی‌آمد؛ معمولاً هم روسای مجلس، چون ماندگاریشان وابسته به رأی است، مماشات می‌کنند و  با نماینده‌ها هیچ‌وقت درگیر نمی‌شوند، امّا ایشان ایستادگی کرد و به جدیت با این مفاسد برخورد می‌کرد؛ در مجلس هفتم، کارهای بزرگی را انجام دادیم.
 
زاکاتی اضافه‌کرد: من جمله تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی که به جِدّ باید گفت حمایت‌های آقای حداد عادل، این امکان را ایجاد می‌کرد، به عنوان رئیس مجلس، بخش زیادی از فشارهای آقای جاسبی و نمایندگانی که وابستگی داشتند توسط ایشان خنثی می‌شد وگرنه در واقع آنها بخش‌های زیادی از مجلس را بسیج کرده بودند برای اینکه نگذارند تحقیق و تفحص از آموزش عالی که بخشی از آن تفحص از دانشگاه آزاد  اسلامی بود محقق بشود.
 
*تشکیل دبیرخانه مبارزه با مفاسد اقتصادی با حمایت حدادعادل

 
این نماینده مجلس افزود: مصداق بعدی آن، برخورد با یک قاضی خطاکار بود که بخش زیادی از مواجهه‌ها با حمایت آقای حداد صورت می گرفت؛ در موضوع فسادستیزی، حمایت‌های ایشان موجب شد دبیرخانه مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل بشود. ایشان هم امکانات را فراهم کرد و هم شرایط را طوری تغییر داد که دبیرخانه مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس تشکیل بشود و پرونده‌ها و موضوعاتی که در این مورد بود با همکاری با کمیسیون اصل 90 مجلس به‌طور جدی پیگری شوند، عملکرد این دبیرخانه پس از مجلس هفتم رو به کاهش بود به طوری که الان، این دبیرخانه تعطیل شده است.
 
تشکیل کارگروه 8 نفره از مجلس و دولت در مجلس هفتم برای تعامل بیشتر

 
زاکانی درباره همکاری با قوا که در مجلس هفتم به خوبی شکل گرفت، افزود: یادم هست که دولت نهم در زمان پشتیبانی مردمی شرایطی داشت که هیچ مانعی در برابر خودش احساس نمی‌کرد، روزی نامه‌ای را به صورت محرمانه در سه صفحه برای مجلس فرستادند و در آن اعلام کردند که به واسطه‌ی اصل 113 برخی از اموراتی را که مجلس تصویب می‌کند اجرا نخواهند کرد، در مورد شورای نگهبان هم اظهار داشته بودند که «شورای نگهبان، به واسطه حجم زیاد مصوبات، یا فرصت رسیدگی ندارد یا در واقع اشراف به موضوعات ندارد».
 
وی افزود: جلسه‌ای تشکیل شد و در جلسه جمع‌بندی نظر آقای حداد این بود که یک نامه خیلی مختصر خدمت آقای رئیس‌جمهور بنویسند که چون این قانون است و شورای نگهبان آن را تأیید کرده است، شما نمی‌توانید اجرا نکنید و همین کار را هم کردند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: سه روز بعد، رئیس جمهور مجدداً در نامه‌ای که این‌بار غیرمحرمانه و به‌صورت عادی به مجلس نوشتند اعلام کردند که آن مصوبه 950 میلیون دلاری برای گازرسانی به سراسر کشور را اجرا نمی‌کنیم؛ این شرایط می‌توانست منجر به یک شکاف جدی و دعوای بین دو قوه بشود، آقای حداد در جلسه جمع بندیشان این بود که این را به عنوان یک معضل بین دو قوه بر اساس بند 7 ماده 110 قانون اساسی خدمت مقام معظم رهبری بنویسند و کسب تکلیف بکنند؛ نامه نوشته شد و خدمت رهبر معظم انقلاب رسانده شد و آقا فرمودند که قانونی که مجلس تصویب می‌کند و شورای نگهبان آن را تأیید می‌کند لازم الاتباع است. یعنی بدون اینکه دعوایی راه بیفتد و بدون اینکه مشکلی ایجاد شود یکی از گردنه های سخت مواجهه‌ی دولت و مجلس طی شد و به زیبایی از ظرفیت های قانونی بهره گرفته شد و موجب اثبات کارآمدی نظام شد و نشان داده شد در نظام اسلامی بن‌بستی نداریم و روال کارها معلوم است؛ من معتقدم همین موضوع کفایت می کرد که یک دعوای جدی در ابتدای دولت با مجلس راه اندازی شود.
 
زاکانی با بیان اینکه همیشه جلسات تعاملی بین دولت و مجلس متداول بوده است اما در مجلس هفتم کارگروهی متشکل از هشت نفر در مجلس و  هشت نفر از دولت تشکیل شد تا با خداکثر جدیت در مجلس همکاری صورت بگیرد، افزود:  این از نکاتی بود که برای اولین بار در دفتر آقای حداد شکل گرفت و برای اولین جلسه آقای احمدی‌نژاد به دفتر حدادعادل آمد و پایه‌ی این جلسات گذاشته شد.
 
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی یه موضوع سهمیه‌بندی بنزین اشاره و اضافه‌کرد: در ماجرای سهمیه‌بندی بنزین، ابتدا دولت مخالف بود، اما با رایزنی‌هایی که با دولت صورت گرفت و با کار کارشناسی که انجام شد، دولت موافق شد، بعد از آن هم وقتی این قانون تصویب و تلاش شد که این قانون اجرا شود به‌واسطه سنگینی کار، دولت یک روز قبل از انجام سهمیه بندی اعلام کرد که با همان شیوه‌ی قبلی بنزین توزیع می‌کند؛ آقای رئیس‌جمهور هم در آن زمان به سفر اوکراین رفته بودند، ساعت هفت صبح جلسه در اتاق حداد در هیأت رئیسه تشکیل شد و گزارش این موضوع داده شد.
 
وی ادامه داد: همانجا با اصرار ایشان با سفیرمان در اوکراین تماس گرفتند و ارتباط با احمدی نژاد برقرار شد، حداد عادل ایشان را مجاب کرد که باید قانون را اجرا کنند و از آنجا به وزیر کشور آقای پورمحمدی دستور داده شد که قانون را اجرا کنند، لذا هر کار درستی که برخلاف منفعت خودشان باشد ایشان دنبال می کنند،  هم از جایگاه مجلس و قانون و  قانونگذاری به نحو احسن دفاع می‌کردند و هم اینکه با مدیریت درست، دولت را همراهی می‌کردند که کارهای بزرگ را بشود به نتیجه رساند.
 
روحیه ایستادگی بر موضع حق

 
زاکانی درادامه به روحیه ایستادگی بر موضع حق حداد عادل اشاره و اضافه‌کرد: یکی از جاهایی که ایستادگی ایشان موجب انجام آن شد، تحقیق و تفحص از قوه ی قضاییه بود، این برای اولین بار بود که قوه‌ی قضاییه مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گرفت لذا برای آنها قابل پذیرش نبود. ما 13 نفر بودیم که تحقیق و تفحص از قوه‌ی قضاییه را امضا کردیم. علت هم اشکالات جدی بود که آنجا وجود داشت و ازآن مشکلات مردم، آسیب می‌خوردند. البته مراد و مطلوب ما دخالت در کار قضات نبود بلکه بیشتر به جنبه‌های شکلی‌ در سیر فعالیت قوه‌ی قضاییه و دستگاه‌های وابسته‌اش می‌پرداختیم.
 
وی افزود: اما قوه‌ی قضاییه زیر بار نمی‌رفت تا اینکه مقام معظم رهبری، دوسه نوبت تذکر دادند و نهایت امر، مسیر باز شد اما کار خیلی با سختی پیش می‌رفت ولی با اصرار آقای حداد عادل گزارش تحقیق و تفحص قوه ی قضاییه آن هم در روز آخر مجلس هفتم در دستور کار قرار گرفت و قرائت شد. داستان مصر بودن ایشون و در عین حال عدم جنجال و عدم ایجاد زمینه‌ی درگیری بین دو قوه کار را برای ما مهیا کرد که هم تحقیق و تفحص بکنیم و هم گزارش را در صحن قرائت بکنیم. یعنی ایشان هم از اقتدار مجلس دفاع کرد و هم صحنه را طوری مدیریت کرد که به نزاع بین دو قوه کشیده نشود.
 
زاکانی تصریح‌کرد: ایشان اگر کاری را درست تشخیص بدهد سر آن کار هزینه می‌کند و منافع خودشان را هم مدنظر قرار نمی‌دهد، مثلا در بحث سهمیه‌بندی و کارت‌های هوشمند سوخت. خیلی‌ها  به آقای حداد می‌گفتند این کار خوبیست و باید انجام بشود ولی موجب ریزش آرای شما در دوره‌ی بعد می‌شود. خبرنگار از ایشان این سوال را پرسید و آقای دکتر حداد گفتند «خب رأی ندهند، این کار درستی است، و به نفع مردم است، من که دنبال رأی نیستم من به دنبال کار درست برای  مردمم»  خب این خیلی مهم است که فردی بر خلاف منفعت شخصی‌اش بر منفعت عمومی، که خدمت به مردم دقت داشته باشد است.
 
دقت در مصرف بیت‌المال

 
زاکانی در ادامه سخنان خود اظهارداشت: ایشان در مصرف بیت المال دقت دارند. در مجلس هفتم، بودجه سالانه در اختیار رئیس مجلس، 3 میلیارد تومان بود در حالی که در مجلس هشتم، این بودجه در اختیار رئیس به 30 میلیارد تومان رسید؛ اما زمانی که دکتر حداد مجلس را تحویل گرفت در حالی بود که آقای کروبی هم بودجه در اختیار خودش را مصرف کرده بود و هم دستوراتی داده بود که از هزینه‌های رئیس مجلس بعدی که آقای حداد بود برای آن استفاده شد؛ آقای کروبی در دستوراتی که داده بود در همان سه ماهه‌ی نخست مجلس هفتم، بخش زیادی از بودجه مصرف شد. وقتی این امکان برای آقای حداد پیدا شد، به گونه‌ای در هزینه‌های ماهانه دقت می‌کرد که من بیاد دارم در سال آخر حدود یک میلیارد و دویست هزار تومان صرفه جویی شد و به خزانه بازگشت.
 
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: همچنین آقای حدادعادل سعی کردند هزینه‌های مجلس را ضابطه‌مند کنند. به همین دلیل دستور دادند بحث حقوق ها و مزایا را پیگیری کنند تا جلوی پرداخت های اضافی را بگیرند؛ هر چند که این برای بعضی ها بسیار سنگین تمام شد؛ یکی دیگر از موضوعات، بحث حق ماموریت بود، بعضی نماینده‌ها در بحث حق ماموریت ضابطه‌ای را رعایت نمی‌کردند ولی ایشان آمد و این حق ماموریت را ضابطه‌مند کرد.
 
وی افزود: یک کار بزرگ دیگری که آقای حداد انجام داد این بود که وام هایی که نماینده‌های ادوار گذشته و دوره هفتم گرفته بودند را در آخر مجلس هفتم صفر کرد، ایشان ایستاد و از حقوقشان کم کرد تا بدهی وام‌ها صفر شد. وقتی به ایشان اصرار می‌کردند می‌گفت این مال شخصی من نیست، اگر مال شخصی من بود اصلا به شما می‌بخشیدم ولی این اموال بیت المال است که باید برگردد.
 
حداد عادل در اداره مجلس هم قاطعیت داشت هم انصاف را رعایت می‌کرد

 
زاکانی با بیان اینکه حدادعادل در اداره صحن هم قاطعیت داشتند هم انصاف را رعایت میکردند، اظهارداشت: ایشان آیین نامه را اجرا میکرد؛ کسی که رئیس مجلس می‌شود برای اداره صحن به تشخیص خودش به آیین‌نامه عمل می‌کند و بعضی وقت‌ها ما اشکالات آشکاری را مشاهده می‌کنیم و وقتی تذکر می‌دهیم رئیس جلسه می‌گوید من به فهم خودم از آیین نامه عمل می‌کنم، یا اصلا پاسخگو نیستند؛ اما ایشان دقتشان در چارچوب آیین نامه بود که جلسه وقتش هدر نرود، این هم یک ویژگی است که در مدیریت مجلس هفتم داشتند.
 
برنامه‌محوری در قانون‌گذاری

 
دبیرکل جمعیت رهپویان در ادامه دقت در برنامه داشتن مجلس، اولویت‌بندی برنامه‌ها و به نتیجه رسیدن برنامه‌ها دیگر ویژگی مدیریت حدادعادل در مجلس هفتم بود. ایشان با روسای کمیسیون‌ها جلسه گذاشتند و مرکز پژوهش‌ها را فعال کردند و لیستی از موضوعاتی که باید پیرامون آن قانون‌گذاری میشد استخراج و دسته‌بندی کردند. سپس آن‌ها را اولویت بندی کردند. ایشان خودشان جلساتی را با کمیسیون‌ها می‌گذاشتند که هر کمیسیون حداقل دو سه تا قانون مهم را در دستور کار قرار بدهند تا اگر لایحه یا طرحی هست آن را دنبال کنند و اگر هم نیست بنویسند و دنبال کنند. بدلیل همین جدیت و پیگیری قانون‌های بسیار خوبی در مجلس هفتم مصوب شد که شاید بهترین آنها الزام دولت به بهره‌گیری از انرژی هسته‌ای برای تولید   20 هزار مگاوات برق بود. مقام معظم رهبری درباره این قانون در دیدار مجلس هفتم فرمودند این قانون یکی از قانون های ممتاز 100 ساله مجلس است.
 
وی افزود: قانون مهم بعدی قانون اصل 44 بود که مقام معظم رهبری در خرداد سال 84 سیاست های آن را اعلام کردند و در مجلس دنبال شد. با مسئولیت آقای نادران کمیسیونی تشکیل شد و با تصویب این قانون در سال 87 افقی روشن برای اقتصاد کشور و ایجاد زمینه مشارکت مردم در اقتصاد کشور مهیا شد؛ قانون دیگر قانون خدمات کشوری بود که بعد از ده‌ها سال  در حوزه سیستم اداری تحولی را ایجاد میکرد که حاصل همین تلاش ها در مجلس هفتم بود.
 
ایستادگی مجلس هفتم در مقابل نظام سلطه بسیار نمایان بود

 
وی با تأکید بر اینکه ایستادگی در برابر نظام سلطه در مجلس هفتم بسیار نمایان بود، گفت:‌ چه در نطق‌های آقای حداد چه در تصمیمات نمایندگان این ایستادگی معلوم می‌شد؛ مثلا وقتی که بحث فشار برای تعلیق هسته ای ایجاد شد واقعا خط تلاشی که برای شکستن این فشار صورت گرفت از مجلس بود. آقای دکتر حداد یک روز در مجلس چنان فضایی را ایجاد کردند که 238 امضا برای ایستادگی هسته‌ای جمع شد. تقریباً همه ی نماینده های حاضر در مجلس این بیانیه را امضا کردند.
 
سعه صدر و تحمل مخالف از ویژگی‌های مهم حدادعادل

 
زاکانی با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های دکتر حداد سعه صدر، تحمل مخالفین و بهره‌گیری از ظرفیت مخالفین برای پیگیری مقاصد انقلاب است، اضافه‌کرد: این هم باز در مجلس ظهور و بروزش کاملا آشکار بود. در مجلس ششم ایشان رئیس فراکسیون اصولگرایان بود اما وقتی رئیس مجلس شد هر چه به ایشان اصرار شد رئیس فراکسیون نشد و استدلالشان این بود که من دیگر رئیس مجلس هستم و در مجلس علاوه بر اصولگرایان دوم خردادی ها هم هستند. اگر من همزمان رئیس فراکسیون باشم عملا نمیتوانم انصاف را رعایت کنم و در صحن علنی مجلس همه نمایندگان رو با یک دید نگاه کنم؛ این را هر چهار سال رعایت کردند تا جایی که خود مخالفین ایشان هم با این که ایشان خیلی مواضع روشنی داشتند اما مخالفین دیانت و انصافش را تائید می‌کردند و می‌گفتند در ایشان جنبه انصاف و آزادی‌خواهی کاملا مشخص است.
 
کارآمدی حدادعادل در مجلس هفتم نمایان است

 
این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه در مجلس قدیم امکانات وجود نداشت و شرایطی بود که نماینده‌ها نمی‌توانستند به وظیفه نمایندگیشان خوب بپردازند، گفت: از طرفی مجلس جدید هم آخرین مراحل ساختش را سپری می‌کرد، اما عده‌ای از دوستان اصرار می‌کردند که رفتن به ساختمان جدید اصراف است. این خودش به یک معضل تبدیل شده بود. مجلس قدیم زیرساختهایش متعلق به ده‌ها سال قبل بود و محدودیت‌هایی برای فعالیت بهتر به نمایندگان تحمیل می‌کرد.
 
وی افزود: حدادعادل یک تصمیم جدی برای انتقال مجلس گرفتند و سر این تصمیم ایستاد و این تصمیم را عملی کردند این هم خودش بحثی را میطلبید و در  هیئت رئیسه هم مطرح می‌شد اما ایشان اصرارشان این بود که این تسهیلی است که کمک میکند به ارائه خدمت بهتر نمایندگان به مردم. در مجلس قدیم مشکلات جدی برای دفاتر نمایندگان و ارتباط نمایندگان با مردم داشتیم. ایشان اصرارش برای این بود که نمایندگان به مجلس جدید بیایند و این دفاتر نمایندگان راه اندازی شود تا بشود کار جدی برای ارتباط با مردم انجام داد .
 
در امور مهم مجلس حدادعادل به عقل جمعی رجوع می‌کرد

 
زاکانی با تأکید بر اینکه در تمام اموراتی که در مجلس امورات مهمی بود حدادعادل به عقل جمعی رجوع می‌کرد و بعد از مشورت گرفتن از دیگران خودشان تصمیم می‌گرفتند و بعد برای تصمیمشان مصر بودند بر اجرا اظهارداشت: این خودش یک قاعده بود. در تمام این اتفاقات این یک قاعده بود و ایشان اهتمام داشت که به هر حال مشورت افراد را مد نظر داشته باشد و بعد هم تصمیمی که میگیرند یک تصمیم پخته ای باشد. برای یک تصمیم خوب ایشان مقدمات را خیلی خوب طی میکردند.
 
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: مثلاً در بحث تامین مسکن نمایندگان ایشان یک تیم را مامور کردند که پنج نقطه تهران را از نظر قیمت برای اجاره بررسی کنند تا قیمت مسکنی دربیاید که یک خانه متعارفی که هم نماینده بتواند با زن و بچه‌اش در این خانه زندگی کند هم مراجعاتی که به نمایندگان محترم شهرستانی می‌شود را پاسخگو باشد؛ مثلاً خانه اندرونی و بیرونی داشته باشد که زندگی نماینده از رفت و آمدها مختل نشود. همین فردی که در بخش‌هایی از  هزینه کرد‌های غیر ضرور مجلس خیلی سخت میگرفت همین ایشان تاکید میکرد که ایجاد تسهیلات بکنید که نماینده بهتر بتواند به وظایف نمایندگیش بپردازد. یعنی در کارها اعتدال داشت.
 
حدادعادل همیشه مصلحت جریان اصولگرایی را دنبال می‌کند

 
وی ادامه داد: ایشان مصلحت خودش را هیچ وقت دنبال نمی‌کرد و مصلحت جریان اصول‌گرایی و نیروهای انقلاب را دنبال می‌کرد. در مجلس هشتم وقتی که در فراکسیون برای ریاست مجلس رای گیری شد و آقای لاریجانی رای آوردند، در صحن دیگر ایشان نامزد نشد و گفتند من به رای و نظر جمع احترام میگذارم و این در حالی بود که بعضی‌ها قولشان را رعایت نکردند ولی ایشان رعایت کرد و گفت من به وعده ای که میکنم عمل میکنم.
 
تأسیس اجلاس مجالس کشورهای آسیاسی از اقدامات بزرگ زیاست حدادعادل در مجلس هفتم به شمار می‌رود

 
زاکانی همچنین یکی دیگر از کارهای بزرگی که در زمان حداد عادل انجام شد تاسیس اجلاس مجالس کشورهای آسیایی عنوان کرد.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه توجه به مناطق مختلف کشور در مجلس هفتم وجود داشت، ادامه داد: ایشان یک سلسله سفرهایی را برای استان‌ها ترتیب داده بود که به استان‌ها بروند و از نزدیک با مشکلات آشنا بشوند.
 
وی در ادامه به پاسخگو بودن ایشان به رسانه‌ها اشاره و اضافه‌کرد:  جلسات ایشان دو هفته یکبار به طور منظم برقرار بود.
 
حدادعادل در ادامه سخنان خود اظهارداشت: ظاهر ایشان یک آدم عاطفی، خوش اخلاق و منطقی اما در جایی که بحث اسلام پیش می آید اصلا کوتاه نمی‌ایند؛ ایشان در زمان مسئولیتشان حتی یک نفر از قوم و خویشان خودشان را نگذاشتند به مجلس بیاید؛ در مجلس ششم ایشان رکن مقاومت اصولگرایان در آن مجلس بود، ایشان می‌گفتند در آن مجلس نطق نماینده‌ها را تنظیم می‌کردم و اداره آن صحنه کار سختی بود؛ آن هم چنان مجلسی که مجلس ملتهبی بود، ایشان در آن مجلس اوضاع را طوری ترتیب داده بود که حرف انقلاب را می‌زدند آن هم در کمال غربت و تنهایی.
 
این نماینده مجلس اضافه کرد: حدادعادل برای شرکت در اجلاس بین‌المجاس به یک کشور اروپایی رفتند؛ در متعارف است وقتی به جایی سفر می‌کنند با رئیس مجلس آنجا دیدار می‌کنند؛ رئیس مجلس آن کشور یک خانمی بود که اعلام کرد اگر دکتر حداد به ملاقات من میاید باید به من دست بدهد و شرط ملاقات را دست دادن گذاشتند ایشان پیغام دادند که ما ضوابط دینمان این را حرام می‌دانند و در آخر حدادعادل حاضر نشدند ملاقات را انجام دهند، یعنی هم عزت را حفظ کردند و هم ضوابط شرعی را رعایت کردند.
 
حدادعادل همواره سپر ولایت بود

 
وی با تأکید بر اینکه حدادعادل اگر منویات آقا را فهم می‌کردند آن منویات را دنبال می‌کردند، اضافه‌کرد: بدون اینکه تکرار کنند این فرمایش آقاست یعنی در صحنه عمل انجام می‌دادند تا هزینه‌هایی که هست متوجه مقام معظم رهبری نکنند، مثلا در بحث سفرهای غیر ضرور نهایت تلاششان را انجام دادند که این سفرها به حداقل کاهش پیدا کند و یا طرح نظارت بر نمایندگان مجلس که کارش از مجلس هفتم آغاز شد و در مجلس هشتم تصویب شد.
 
همّت جهادی یعنی فردی اولین نفر در مقابله فتنه به صحنه بیاید

 
زاکانی با تأکید بر اینکه همه اینها مصداق همت جهادی است، خاطرنشان‌کرد: همت جهادی یعنی اینکه مجلس هفتم از باب تولید قانون، نظارت بر دستگاه‌های مختلف و بالا بردن کارکرد مجلس در سطح بسیار بالایی قرار گرفت که مقام معظم رهبری بطور مشخص از آن قدردانی نمودند؛ همت جهادی یعنی این که در مجلس ششم کسی در مقابل اکثریت ایستادگی کند و بشود محور اصلی فراکسیون اصولگرایان در این دوره. همت جهادی یعنی فردی اولین کسی باشد که در فتنه بیاید در صحنه، همت جهادی یعنی این که کسی وقتی انحرافی می‌بیند بایستد و بگوید با فساد مقابله بکنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *