سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۱

حداد: باید یک لشکر هنرمند تربیت کنیم

سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب: 281845
غلامعلی حداد عادل گفت: هنر اسلامی نخواهد شد، مگر آنکه مردم متدین و انقلابی جرات کنند فرزندان خود را وارد صحنه کنند.
حداد: باید یک لشکر هنرمند تربیت کنیم
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس که در اختتامیه روز هنر انقلاب اسلامی 27 فروردین در حوزه هنری سخن می‌گفت، افزود: اگر دائم بنشینیم و دستور بدهیم، اما هیچ‌کدام وارد عرصه هنر نشویم، هنر به دست کسانی می‌افتد که به این چیزها اعتقادی ندارند.
 
او ادامه داد: ما باید وارد صحنه شویم تا هنرمند انقلابی تربیت کنیم و لازمه‌اش این است که فضای هنری سالم باشد تا خانواده‌ها با خیال راحت از این فضاها استفاده کنند و کسی خجالت نکشد که فرزندش هنرمند است.
 
حداد عادل همچنین گفت: حکومت کردن بدون هنر ممکن نیست و ما باید یک لشکر عظیم هنرمند تربیت کنیم. حق و حقیقت باید در جامعه هنری عرضه شود و صرف حق بودن کفایت نمی‌کند. حق باید با هنر آراسته شود تا دلنشین جلوه کند.
 
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی درباره عملکرد حوزه هنری در راستای هنر انقلاب نیز بیان کرد: حوزه هنری در این 34 رسال در کنار ریزش‌ها توفیقات زیادی هم داشته و به بخشی از امیدها جامه عمل پوشانده است.
 
رییس حوزه هنری هم در سخنانی کوتاه در این مراسم اظهار کرد: روز هنر انقلاب اسلامی به نام شهید مرتضی ‌آوینی شکل گرفته است و هر گاه نام حوزه هنری می‌آید، نام آوینی هم در کنارش قرار دارد.
 
محسن مومنی افزود: خدا را سپاس که در این دو سال اخیر به این روز توجه زیادی می‌شود و این امر سبب می‌شود تا به کارنامه هنر انقلاب نگاهی بیندازیم که به نظر من در کنار بعض لغزش‌ها کارنامه درخشانی است.
 
او ادامه داد: در این روزها باید به آسیب‌هایی که هنر انقلاب را تهدید می‌کند هم توجه کنیم. خوشبختانه در این مدت نشست‌هایی با حضور استادان برگزار شد، اما از سال آینده به طور قطع از هنرمندانی که در طول سال در این حوزه افتخار آفریدند، تجلیل خواهیم کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سینما به طور کامل به تسخیر انقلاب درنیامد