سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱

حداد:برسر استقلال کشور معامله نمی‌کنیم

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 284404
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قطعا در تعیین فرد منتخب برای ائتلاف، کسی جز اعضای ائتلاف نظر نخواهند داد، گفت: ما سه نفر متضاد هم نیستیم و این موضوع نیز باعث ائتلاف شد.
حداد:برسر استقلال کشور معامله نمی‌کنیم
به گزارش جهان به نقل از فارس ، غلامعلی حداد عادل از کاندیداهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز با حضور در جمع دانشجویان این دانشگاه در میز انتخابات ریاست جمهوری بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران شرکت کرد.

وی در این جلسه با اشاره به وجود زبان‌ها و گویش‌های مختلف در سطح کشور گفت: ایران کشوری متنوع و وسیع است که دارای فرهنگ‌ها و گویش‌های مختلف است ولی نکته مهم و وجه اشتراک بین این مردم که باعث وحدت ایرانیان نیز شده است دو مقوله دین اسلام و ایرانی بودن است که برای حفظ وحدت توجه کردن به این دو مقوله مهم و ضروری است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حال حاضر در آذربایجان از 24 ساعت حداقل 8 ساعت تلویزیون به زبان ترکی برنامه پخش می‌کند و روزنامه‌های محلی فراوانی نیز وجود دارند و این در حالی است که در قبل از انقلاب اسلامی نوشتن کتاب به زبانی جزء زبان رسمی کشور جرم محسوب می‌شد و با متخلفان سخت برخورد می‌شد.

تمام اقوام ایرانی زبان فارسی را فرا بگیرند

حداد عادل در ادامه خطاب به دانشجویان مازندرانی گفت: ما این ظرفیت را داریم که اگر دانشجویان این دانشگاه خواستند و رئیس دانشگاه هم به ما درخواست داد مجوز ایجاد رشته زبان مازندرانی را در دانشگاه مازندران صادر کنیم و این مطلب برای دانشگاه‌های سایر استان‌ها هم قابل اجرا است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: تنها چیزی که نظام باید در این زمینه مراقب آن باشد این است که تمام اقوام ایرانی زبان فارسی را فرا بگیرند تا بتوانند از طریق آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

حداد عادل در پاسخ به سئوالی در مورد صدق وعده‌های انتخاباتی‌اش گفت: همه باید در این زمینه به خدا پناه ببریم و با ملت خود صادقانه رفتار کنیم، من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم اما بر این اعتقادم که گذشته انسان‌ها قرینه‌ای برای رفتار آینده آنها است و در همین راستا با مروری بر گذشته مشخص می‌شود که اصول بنده از بعد از انقلاب تاکنون هیچ تغییری نداشته است.

در مورد منتخب ائتلاف هیچ تصمیم‌گیری صورت نگرفته است

وی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد برنامه‌هایش در راستای رفع فقر در جامعه گفت: در موضوع رفع فقر از جامعه مسائل مختلفی وجود دارد که در صورت ایجاد سازوکار مناسب برای آنها این موضوع قابل بهبود است ولی شرط انصاف این است که بگوییم وضعیت فقر از بعد از انقلاب نسبت به زمان قبل آن بهبود چشمگیری یافته و سطح زندگی مردم به نسبت بهتر شده است.

حداد عادل در پاسخ به سئوال دیگری در مورد اینکه فرد منتخب ائتلاف سه نفره آنها برای حضور در انتخابات چه کسی است و چگونه انتخاب می‌شود، گفت: در مورد شخص منتخب تاکنون هیچ تصمیم‌گیری صورت نگرفته است و قطعا در تعیین فرد منتخب برای ائتلاف، کسی جز اعضای ائتلاف نظر نخواهند داد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری در مورد روابط با آمریکا گفت: با هیچ کشوری بر سر استقلال کشور معامله نمی‌کنیم که این پاسخ مورد تشویق شدید دانشجویان دانشگاه مازندران قرار گرفت.

ستون اسلام در کشور ولایت فقیه و رهبری است

وی در ادامه گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی و تمام کسانی که دستشان از این کشور کوتاه شده است متوجه شده‌اند که علت این وحدت ملت ایران است و باعث این وحدت نیز اسلام بوده است و ستون اسلام نیز در کشور ولایت فقیه و رهبری بوده است بنابراین سعی دارند برای رسیدن به مقاصد خود به رهبری و اطرافیان ایشان حمله کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه ما در دولت خود به گونه‌ای عمل نخواهیم کرد که مواضع فرهنگی‌مان با مواضع رهبری زاویه‌دار باشد، گفت: بنده نسبت به برخی از کارهای دولت انتقاد دارم اما این موضوع را هم باید گفت که انصافا کار دولت آقای احمدی‌نژاد در بحث مسکن مهر در هیچ دولت دیگری انجام نشده است و در جای خود قابل تقدیر است.

قالیباف و ولایتی مواضع خود را در مقابل فتنه بیان کردند

حداد عادل در پایان در پاسخ به سئوال نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران در این رابطه که چرا با آقای قالیباف که از ساکتان فتنه بوده‌اند و آقای ولایتی که در انتخابات‌های قبلی سابقه کنار کشیدن به نفع آقای هاشمی را دارند ائتلاف کردید، گفت: ما سه نفر متضاد هم نیستیم و این موضوع نیز باعث ائتلاف ما شد، این را نیز قبول ندارم که آقای قالیباف از ساکتان فتنه هستند زیرا ایشان و آقای ولایتی بارها مواضع خود را در مقابل فتنه بیان کردند و شاید صراحت بنده را نداشته‌اند اما ساکت هم نبوده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *