جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

آشتی‌مالکی و نجیفی‌دردفتر حکیم+عکس

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 290583
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق درتلاشی طاقت فرسا با هدف حل اختلافات در عراق نخست وزیر عراق را با رئیس پارلمان آشتی داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از الشرق الاوسط نوشت: سرانجام گرمای ائتلاف‌های عراقی با گرمای بسیار شدید دمای هوا دربغداد دست به‌دست هم دادند، وکوه‌یخ روابط بین نوری‌مالکی نخست وزیر عراق با اسمه‌النجیفی رئیس پارلمان این کشور را آب کرد.

الشرق الاوسط درتوصیف نحوه آب شدن کوه‌یخ روابط بین این دو مقام عراقی ادامه داد؛ عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق وظیفه مهم وسنگین نزدیکی بین این دو مقام و نلاش برای حل اختلافات میان آن دو را برعهده گرفت ودر انجام این مهم خیلی عالی عمل کرد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000290/nf00290583-1.jpg

این نشریه درتوصیف علت مهم خواندن اقدام عمار حکیم نوشت؛ هم نوری‌مالکی که به‌عنوان یکی از مسئولان عالی رتبه جناح شیعی عراق وهم اسامه‌النجیفی که به‌عنوان یکی از مسئولان عالی رتبه جناح سنی عراق به‌شمار می‌آیند به توصیف نویسنده این مطلب از لجبازی سیاسی زاید الوصفی برخوردارند از این رو وظیفه عمارحکیم برای حل اختلاف عمیق بین این دومسئول عراقی امری بسیار طاقت‌فرسا وبزرگ ودرعین حال مهم به‌شمار می‌آید.

الشرق الاوسط درحالی به تحقق آشتی مهم وحساس میان نوری مالکی و اسامه النجیفی اذعان می کند که نویسنده این خبر دراین باره می‌نویسد؛ آشتی بین عالی‌ترین مقام سیاسی شیعی با عالی ترین مقام سیاسی سنی درحالی با میانجیگری رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق محقق شد که دراین جلسه هریک از مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق وایاد علاوی رهبر فهرست العراقیه درپارلمان عراق ونیز مقتدی صدر رهبر جریان صدری‌ها از این نشست غایب بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *