جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
بر اساس آمار اولیه از نخستین مرحله انتخابات شورای استانی

ائتلاف «عمار حکیم» از رقبا پیشی گرفت

دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 281496
اطلاعات اولیه به دست آمده از انتخابات شوراهای استانداری در عراق نشان می‌دهد که در مرحله نخست این انتخابات، ائتلاف «شهروند» شامل 23 تشکل و جریان سیاسی از سایر رقبای خود پیشی گرفته است.
ائتلاف «عمار حکیم» از رقبا پیشی گرفت
بر اساس آمار اولیه از نخستین مرحله انتخابات شورای استانی
ائتلاف جدید «عمار حکیم» از رقبای خود پیشی گرفت
به گزارش جهان به نقل از فارس و خبرگزاری «براثا»، منابع آگاه و مرتبط با مراکز رای‌گیری در انتخابات شوراهای استانداری در عراق اعلام کردند که ائتلاف «شهروند 411» در اکثر استانها از جمله بغداد، بصره، عمارة، ناصریة، واسط و السماوة در صدر قرار دارد و پس از آن ائتلاف دولت قانون به ریاست «نوری مالکی» و جریان صدر به رهبری «مقتدا صدر» به ترتیب، دوم و سوم هستند.

12 شهر عراق، شنبه گذشته، شاهد برگزاری نخستین مرحله انتخابات شوراهای استانداری و جمع‌آوری آرا از نیروهای امنیتی و نظامی این کشور بود.

چندی پیش «عمار حکیم» با اعلام تشکیل ائتلاف شهروند تاکید کرد که این ائتلاف از 23 گروه و جریان سیاسی عراقی (از جمله جریان « بدأنا » و حزب کنگره ملی عراق) تشکیل شده و شعار «استان من، اولویت اول» را سرلوحه کار خود قرار خواهد داد.

این ائتلاف در کمیساریای انتخابات شماره 411 را به خود اختصاص داده است.

قرار بود، بیش از 650 هزار نیروی ارتش، پلیس و سرویس‌های امنیتی عراق امروز در انتخابات شوراهای استانداری شرکت کنند.

مرحله دوم این انتخابات، شنبه آینده، 20 آوریل (31 فروردین)، برگزار خواهد شد.

کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق، پیش از این، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که 420 مرکز شامل 1845 صندوق را برای شرکت نیروهای نظامی و امنیتی در انتخابات آتی استانداری‌ها تخصیص داده تا این افراد پس از رای‌دادن به وظایف خود در قبال نظارت بر امنیت کشور در روز انتخابات عمل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *