جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
یک رسانه آمریکایی مدعی شد؛

دستوراوباما‌درباره‌طرح‌منطقه‌پروازممنوع‌سوریه

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب: 289704
یک رسانه آمریکایی به نقل از دو مقام دولتی آمریکا مدعی شد که رئیس جمهور این کشور از پنتاگون خواسته است طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه را تهیه کند.
دستوراوباما‌درباره‌طرح‌منطقه‌پروازممنوع‌سوریه
به گزارش جهان به نقل از مهر، سایت آمریکایی "دیلی بیست" در خبری اختصاصی مدعی شد که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا از پنتاگون خواسته است تا طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را تهیه کند.

بنابر این گزارش در پنتاگون ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به همراه گروه دیگری از فرماندهان نظامی این کشور در حال تهیه نقشه ها و گزینه های جدیدی برای حمله احتمالی نظامی به سوریه هستند.

همچنین بر اساس این گزارش علاوه بر تهیه طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز خاک سوریه آمریکا در حال تهیه طرحی برای تسلیح بخش هایی از گروه های سوری علیه دولت سوریه و همچنین به رسمیت شناختن شورای مخالفین این کشور است.

در این گزارش آمده است منطقه پرواز ممنوع احتمالی توسط آمریکا و برخی کشورها مثل انگلیس و فرانسه اعمال خواهد شد.

این درخواست بلافاصله بعد از بازگشت وزیر خارجه آمریکا از منطقه از پنتاگون انجام شده است . سفری که "جان کری" در آن تلاش کرد مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو ۲ را فراهم کند.

به گفته این دو مقام دولتی اوباما همزمان با هم دو سیاست را در قبال مسائل سوریه پیش می برد از یک طرف با پیگیری مسائل مربوط به کنفرانس ژنو ۲ قصد دارد مسئله را از طریق سیاسی حل و فصل کند اما در عین حال در حال تهیه طرح های برای مداخله مستقیم نظامی در سوریه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *