پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
چرا آمریکایی‌ها مدعی پیروزی بر داعش شده‌اند؟!

ادعای مضحک اوباما در مقابله با داعش/ فریب دادن افکار عمومی جهان با انتشار یک خبر دروغین

دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 485751
نظرسنجی انجام گرفته توسط شبکه سی ان ان نیز نشان می دهد بیشتر آمریکایی ها اعتقاد دارند کشورشان کاری در مبارزه با داعش انجام نداده است. سی ان ان با انتشار نتیجه این نظرسنجی نوشت بیشتر مردم آمریکا از سیاست فعلی دولت آمریکا در برخورد با گروههای افراطی رضایت ندارند.
ادعای مضحک اوباما در مقابله با داعش/ فریب دادن افکار عمومی جهان با انتشار یک خبر دروغین
چرایی اعلام پیروزی بر داعش توسط مقامات آمریکایی!

گروه بین الملل جهان نيوزـ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اخیرا پس از دیدار با مقامات سیا مدعی شده که کشورش در مقابله با گروه تروریستی داعش دست آوردهای قابل توجهی داشته است.

بر پایه گزارش نیویوریک تایمز، وی همچنین گفته است: در حال حاضر تمرکز آمریکا بر برچیده شدن و شکست شبکه داعش است.

اوباما همچنین گفته است که داعش در موضع دفاعی قرار گرفته و شمار زیادی از فرمانده هان و سرکدگان این گروه تروریستی نیز کشته شده و منابع مالی این گروه نیز محدود شده است.

این در حالیست که خود اوباما نیز اذعان کرده که داعش هنوز توانایی بروز خشونت وحشتناک علیه بیگانگان را دارد.

همزمان با این موضع گیری وزارت دفاع آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد فاز اول مبارزه با تروریست های داعش در سوریه و عراق با موفقیت پشت سر گذاشته است.

به گفته سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون، نیروی های ائتلاف در سه مرحله به مدت 20 ماه عملیات خود را علیه داعش در سوریه را در حال انجام دادن است.

وی که در یک کنفرانس امنیتی در بغداد سخن می گفت، افزود: اولین مرحله از این سه مرحله با موفقیت به پایان رسیده و بیشتر اهداف نظامی انها در سوریه و عراق تامین شده است.

سخنگوی پنتاگون مدعی شد داعش در عراق و سوریه بسیار ضعیف شده و باقیمانده های داعش نیز به مناطق حاشیه ای عراق و سوریه رفته اند.

به گفته وارن، پنتاگون و نیروهای ائتلاف در حال حاضر در مرحله دوم قرار دارند و مرحله سوم قرار است تمام نیروهای محلی مناطق اشغال شده را پس بگیرند.

در همین حال آنتونی بلینکن، معاون وزیر خارجه امریکا نیز در موضعی هماهنگ اعلام کرده که داعش در سوریه و عراق بسیار ضعیف شده و به زودی تروریست ها را در این کشور شکست خواهند داد.

اما داعش محصول سیاست های نظامی گری آمریکا در عراق و افغاسنتان است . این گروه تروریستی نیز همانند القاعده ساخته و پرداخته سازمان های اطلاعاتی آمریکا است. با این تفاوت که بازی داعش زودتر از القاعده از کنترل آمریکایی ها خارج شد و زودتر در موضع دشمن رودرو قرار گرفتند. ضمن اینکه علائمی جدی وجود دارد که داعش قرار نیست توسط آمریکا در کوتاه مدت از بین برود و حتی در صورت شکست این گروه تروریستی در عراق و با سوریه توسط گروه های مقاومت، داعشی با همکاری آمریکا در نقطه ای دیگر از دنیا یکبار دیگر مشغول خرابکار امنیتی شوند.

به طور مثال افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که از آنها برای ساماندهی مجدد داعش نام برده می شود. بنابراین گرچه اقدامات نظامی آمریکا در مقابل داعش به ظاهر اقدامی در راستای مبارزه با تروریسم و داعش قلمداد می شود، ولی با سیاست های اعمالی آمریکا در قبال تحولات کلان منطقه در تعارض آشکار قرار دارد.

 اما در این‌باره نکات ذیل قابل تامل است:

الف: از چند ماه قبل آمریکایی ها از قیاس عملکرد خود با روسیه در مقابل داعش در رسانه های دنیا نگران بودند. زیرا در حالیکه آمریکایی ها از مبارزه ده ساله با داعش سخن می گفتند، نیروهای ارتش سوریه اعلام کردند که در فاصله چند ماه به اهداف نظامی مدنظر خود رسیده اند. به همین دلیل از مدت ها قبل آمریکایی ها به دنبال خارج کردن افکار عمومی از این قیاس و موفق نشان دادن خود بوده اند.

همچنانکه مدت ها قبل واشنگتن پست در این خصوص نوشته است: با شلیک موشکهای روسی از دریای خزر به سمت سوریه و اصابت آنها به همه اهداف تعیین شده، پوتین سیلی محکمی به نیروهای آمریکائی زد. این اقدام بر خلاف حملاتی بود که آمریکا به اشتباه علیه بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز افغانستان صورت داد.

همچنین برخی روزنامه های دیگر آمریکائی عملکرد مسکو را فراتر از سیلی به شمار آورده اند و گفته اند این ضربه از سوی مسکو علیه سیاست خارجی اوباما است و آمریکا در حال از دست دادن رهبری در منطقه به نفع روسیه است.روزنامه های آمریکائی در مقالات خود حملات آمریکا و روسیه را مقایسه می کنند. در حالی که روسیه از فاصله 2500 کیلومتری موشکهایی را شلیک می کند و اهداف مورد نظر را با دقت بسیار بالا منهدم می کند حملات هوائی آمریکا این دقت را ندارند.مقایسه حملات آمریکا علیه داعش با حملات چند روزه روسیه نیز نتایجی به همراه دارد که به نفع واشنگتن نیست. برخلاف آمریکا، در حملات روسیه به اهداف تعیین شده هیچ ابهامی وجود ندارد. روسیه همچنین برخلاف آمریکا محدودیتی جغرافیائی برای حملات خود ندارد و با این وصف حملات آمریکا هیچ نتیجه ای نداشته و تفسیری منطقی برای ناتوانی آمریکا از تحقق اهدافش وجود ندارد و گوئی که آمریکا درحال اجرای بازی الکترونیکی در فضای مجازی است.

در همین حال هم چندی قبل نظرسنجی انجام گرفته توسط شبکه سی ان ان نیز نشان می دهد بیشتر آمریکایی ها اعتقاد دارند کشورشان کاری در مبارزه با داعش انجام نداده است. سی ان ان با انتشار نتیجه این نظرسنجی نوشت بیشتر مردم آمریکا از سیاست فعلی دولت آمریکا در برخورد با گروههای افراطی رضایت ندارند. این شبکه به این مسئله نیز اشاره می کند که این نارضایتی در سال ۲۰۰۱ در بالاترین میزان خود بوده است.

در سال ۲۰۰۱ جرج بوش پسر بلافاصله بعد از حادثه یازدهم سپتامبر جهان را به دو قسمت در مقابل و در کنار آمریکا تقسیم کرد. وی اعلام کرد جنگهای صلیبی در جهان آغاز شده است.

بر این اساس نظرسنجی اخیر شبکه سی ان ان نشان می دهد ۴۰ درصد شهروندان آمریکا اعتقاد دارند در این جنگ تروریست ها موفق بوده اند و ۴۹ درصد نیز برای اعزام نیروی زمینی به سوریه و عراق علیه داعش موافق هستند.

بر اساس نظرسنجی سی ان ان دو سوم آمریکایی ها سیاست های دولت آمریکا علیه تروریست ها را ضعیف می دانند و اعتقاد دارند چندان کار قابل توجهی علیه داعش صورت نگرفته است.

ب: اما برخی ارزیابی های اطلاعاتی و میدانی از سوریه و عراق نشان می دهد که جریان مقاومت در این دو کشور به زودی می تواند موفقیت های نظامی قابل ملاحضه ای را کسب کند. بر اساس این ارزیابی ها در برخی منابع رسانه ای نیز به آن  اشاره شده نشان می دهد که شهر مهم موصل در عراق و حلب در سوریه در آستانه تصرفات گروه های مقاومت و مردمی قرار دارد. در صورت تحقق چنین اتفاقاتی ، عملا آمریکایی ها در موضع انتقادی جدی تر در افکار عمومی درباره نداشتن نقش تاثیر گذار در مباره با داعش قرار می گرفتند. به همین دلایل آمریکایی ها چاره ای جز اعلام پیروزی بر داعش را ندارند. اما در حالیکه داعشی ها به راحتی تا قلب اروپا می توانند علمیات تروریستی انجام بدهند و همچنان از طریق فروش نفت و آثار باستانی درآمدهای کلان مالی دارند، ادعای پیروزی آمریکا بر علیه داعش مضحک به نظر می رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دست خودش با اینا تو یه کاسست
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا و با داعش تروریست