سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

دوست دارم در استقلال بمانم

پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 288333
سرمربی تیم استقلال می‌گوید دوست دارد در این تیم بماند اما ابتدا باید ببیند مشکل موجود در هیات مدیره چه سرانجامی پیدا می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از بازی با الشباب و صعود تیمش به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی بسیار خوبی بود. بازیکنان ما فوتبال تاکتیکی را ارائه کردند. شروع خوبی نداشتیم ۲-۴-۴ بازی را آغاز کردیم اما آن‌ها از چپ و راست به ما حمله می‌کردند و ما مجبور شدیم سیاوش اکبرپور را کمی به گوشه بیاوریم و سیستم‌مان را به لوزی تغییر دهیم. اما کم‌کم کنترل بازی را در اختیار گرفتیم و با توجه به بازی نتیجه رفت چندان حمله نمی‌کردیم.

وی افزود: از بازیکنانم متشکرم. ما در این فصل سختی‌های زیادی کشیدیم و بچه‌های ما به خاطر پیراهن استقلال و مردم تلاش کردند و من از آن‌ها متشکرم. تیم‌های قدر آسیا مثل الهلال و الغرافه را حذف کردند. تیم‌های عربی نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کردند اما بازیکنان ما پولی نگرفتند و خود باشگاه ما نهایتا ۱۳ میلیارد تومان هزینه کرده است، به همین خاطر به بچه‌هایمان خداقوت می‌گویم. مزد زحمات آن‌ها قهرمانی در لیگ و رسیدن به ۸ تیم آسیایی بود. اگر این تیم می خواهد به مراحل بالاتر برود، باید تیم‌های پشتیبانی‌اش قوی‌تر باشند. باید مسائل مالی بیشتر شود. باید یک تیم ۶ تا ۸ بازیکن وزن آسیایی داشته باشد تا در آسیا موفق باشد. مثلا جباری هر بار حرکت کند کل تیم ما حرکت می‌کند و وقتی افت می‌کند کل تیم ما افت می‌کند. ما می‌خواستیم با حضور جانواریو کار را بهتر کنیم که متاسفانه مشکلی ایجاد شد. در ایران که در حد مجتبی نداریم و باید به دنبال یک بازیکن خارجی باشید تا بار جباری را کم کنیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره تیم ملی و عملکرد رحمان احمدی و خشونت بازیکنان الشباب اظهار کرد: شماره ۳۳ آن‌ها در بازی رفت هم خیلی تند بود. او در بازی قبل هم باید اخراج می‌شد و امروز هم همین طور. درباره تیم ملی هم باید بگویم که گل‌هایی که احمدی خورد تقصیر او نبود. ولی صحبت من این است که ما بهترین دروازه‌بان آسیا را داریم. رحمتی در لیگ و آسیا خودش را ثابت کرده و وقتی ما چنین سرمایه‌ای داریم چرا باید به راحتی از او بگذریم. باید نگاه پدرانه داشته باشیم. وقتی من سرمربی استقلال شدم خیلی‌ها علیه من صحبت کردند. اما من نوعی برخورد کردم تا هواداران ۳۰ میلیونی استقلال خوشحال شوند. در بحث فرهاد مجیدی خیلی‌ها فکر می‌کرند که من موضع می‌گیرم اما دیدید که آوردیم و نتیجه گرفتیم.

وی افزود: ما باید بالاتر فکر کنیم. مهدی رحمتی حداقل ۴ تا ۵ امتیاز از ۷ امتیاز تیم ملی را به دست آورده است. بازی رفت با کره یک ستاره بود. ما نباید زحمات او را نادیده بگیریم. او تنها دو گل خورده و در حالی که خط حمله ما هم تنها دو گل زده است. متاسفانه الان همه قبول دارند که رحمتی یک سر و گردن از همه دروازه‌بان‌ها بالاتر است. ما در مقدماتی جام جهانی دو گل خوردیم و این نشان دهنده نقطه قوت ماست ولی متاسفانه این نقطه قوت را از بین می‌بریم. کی‌روش باید تجدید نظر کند هرچند من نمی‌توانم دخالت کند. امیدوارم نظرش عوض شود. ما نباید ناراحت شویم که در بازی دوستانه برابر عمان که بازیکنان جوان داشتیم، شکست خوردیم. به هر حال این باخت برای جوانان ما لازم بود چرا که باعث می‌شود آن‌ها آبدیده‌تر شوند.

او در پاسخ به این سوال که هیات مدیره و مدیریت استقلال از لحاظ مالی باید چه کاری انجام دهد بیان کرد: من از آقای دکتر عباسی متشکرم. ما توضیحاتی به ایشان دادیم. من آن چیزی که عقل ناقصم می‌گفت به او گفتم. شما دو بازیکن الشباب را ببینید. شماره ۸ و ۹ چیزی حدود ۷ میلیون دلار قیمت دارند. اگر قرار است شما در آسیا ستاره بگیرید اولین کار حفظ موجودی است. باید شاکله تیم را حفظ کنیم. معلوم نیست این ۱۵ بازیکن استقلال که قراردادشان تمام شده کدام‌شان می‌مانند. طبیعتا عده‌ای از آن‌ها از استقلال به خاطر دلار بالا به خارج می‌روند. نگاه هیات مدیره نسبت به استقلال باید عوض شود. وقتی می‌رویم آسیا باید با قدرت برویم. اگر خوب پشتیبانی نشویم قطعا دچار مشکل می‌شویم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‌دهد خشونت بازیکنان الشباب به خاطر بازی ایران برابر قطر بوده باشد، گفت: فکر نمی‌کنم. واقعیت این است که آن‌ها نگاه خوبی به ما ندارند. مثلا بازیکن شماره ۳۳ جوری می‌خواست حیدری را بزند که او را یک سال مصدوم کند. امیدوارم عمدی نباشد.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا افرادی را مد نظر دارد که به استقلال اضافه کند گفت: قطعا ما بازیکنانی را در نظر داریم که با افکار تاکتیکی ما بخوانند اما ما باید دو هافبک در حد جباری و جانواریو بگیریم. به هر حال ما باید اول بودجه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم حفظ موجودی کنیم و بعد به ادامه بازی‌ها فکر کنیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا شما سرانجام می‌مانید یا خیر، گفت: قرارداد من دو ساله بود. مبلغ هم در آن ننوشتم و اگر چیزی هم بعد از بازی با الشباب گفتم، نمی‌خواستم فرهنگ غلطی شکل بگیرد. به هر حال حرف اصلی‌ام پشتیبانی تیم است. ما باید ۷، ۸ بازیکن وزن‌دار بگیریم. خودم دوست دارم در استقلال بمانم. به هر حال همانطور که می‌گویند،‌عرق کارگر قبل از اینکه خشک شود باید پولش را بگیرد. ضمن اینکه گویا مشکلاتی در هیات مدیره وجود دارد که باید ابتدا ببینم چه می‌شود و پس از آن تصمیم‌ام را می‌گیرم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *