جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
اذعان رژیم صهیونیستی

حمله اسرائیل به سوریه به‌ خواست اعراب بود

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 288212
اسرائیل از نقش کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس و در راس آنها عربستان سعودی، قطر و ترکیه درتشویق تل‌آویو برای حمله به سوریه پرده برداشت.
حمله اسرائیل به سوریه به‌ خواست اعراب بود
به گزارش جهان، تسنیم به نقل ازالمنار فلسطین نوشت: گزارش های اسرائیلی فاش کردند، اسرائیل حمله به اهدافی از خاک سوریه را بعد از درخواست فرماندهان امنیتی ترکیه وبرخی کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس انجام گرفت.
 
دراین گزارش‌های اسرائیلی فاش شده‌است؛ سکوت کشورهای عربی درخصوص دخالت کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس وترکیه دربحران داخلی سوریه باعث شد، تل‌آویو برای حمایت از گروه‌های مسلح مخالف نظام در داخل سوریه وتنظیم معادله قدرت ونیز با هدف جلوگیری از شکست این نیروها دست به یک‌سری عملیات نظامی در داخل خاک سوریه بزند.
 
این گزارش اسرائیلی به‌منظور تایید حمایت اعراب منطقه از حملات اسرائیل برضد اهدافی در داخل خاک سوریه می‌افزاید؛ بعد از وقوع حملات اسرائیل به اهدافی در داخل خاک سوریه، طبیعتا ً انتظار می رفت همه کشورهای عربی این حملات را محکوم واعتراض خود را به اسرائیل اعلام می‌کردند اما محکوم نشدن این حملات باعث شده تا حمایت اعراب از این امر محرز شود.
 
این منابع صهیونیستی همچنین فاش کردند؛ کشورهای عرب از اسرائیل خواستند این حملات را به خاک سوریه انجام دهد چرا که هم گروه های مسلح مخالف نظام توان مقابله با ارتش ملی سوریه را نداشتند و هم اینکه متوجه شده بودند ارتش سوریه درصدد پاک‌سازی شهر القصیر از حضور نیروهای مسلح است.
 
در این گزارش اسرائیلی آمده‌است؛ هم اکنون کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس که در راس آنها قطر وعربستان سعودی هستند، ازپیروزی‌های پی درپی ارتش سوریه برضد گروه‌های مسلح به‌شدت نگرانند چرا که به تصرف درآمدن پایگاه گروه‌های مسلح مخالف نظام از سوی ارتش سوریه می‌تواند باعث لو رفتن بسیاری از اطلاعات مربوط به حمایت این کشورها از بحران داخلی درسوریه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *