دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

شکاف در روابط اردن با عربستان سعودی

سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 688214
یک رسانه انگلیسی نوشت که اردن تحت فشار اوضاع، ناگزیر به رها کردن عربستان شده و به دنبال پیوستن به جرگه دشمنان این کشور است.
شکاف در روابط اردن با عربستان سعودی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، روزنامه انگلیسی تایمز با انتشار گزارشی درباره روابط عربستان و اردن نوشت: اردن تحت فشار اوضاع، شریکان کلاسیک خود و در رأس آنها عربستان را رها کرده و مذاکره با بزرگترین دشمنان ریاض در منطقه را آغاز کرده است.

این روزنامه به نقل از چند مسئول اردنی نوشت: اردن که جزء اصلی زیرساخت امنیتی غرب در خاورمیانه است، در چند ماه گذشته مذاکرات خود با ترکیه و قطر را آغاز کرده و گام‌هایی را به سمت ایران برداشته است.

در این گزارش آمده است: این تغییر رویه ضروری بود و به دنبال خطرات تظاهرات ملت اردن علیه اوضاع اقتصادی و کاهش کمک‌های مالی عربستان صورت گرفته است.

روزنامه تایمز در ادامه به نقل از منابع دولتی اردن آورده است: عربستان از هم‌پیمانان منطقه‌ای خود از جمله اردن می‌خواهد تا انتخاب کنند که در کدام طرف قرار دارند و اینکه همبستگی بیشتری را نسبت به قطعی روابط خود با قطر و مقابله با ایران نشان دهند.

در همین راستا، یک منبع اردنی به این روزنامه گفت: روابط ما بستگی به منافعمان دارد و اردن نیز هیچگونه اختلافی با ترکیه یا قطر و حتی ایران ندارد و رویکرد میان ما بستگی به دستاوردهایمان دارد.

این رسانه انگلیسی در ادامه آورده است: دلیل دیگر تغییر رویه اردن؛ ناراحتی و عصبانیت عبدالله دوم، پادشاه این کشور از دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا است، چراکه وی از اسرائیل علیه فلسطینی‌ها جانبداری می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *