شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
قاب حماسه/

عکس / گران ترین آجیل های ایران

سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 287938
عکسی که می بینید، در اواسط دهه شصت گرفته شده است. محموله ای از آجیل های اهدایی مردم به رزمندگان اسلام، توسط چند بانوی داوطلب بسیجی بسته بندی می شود
به گزارش جهان نيوز، استفاده از آجیل در سفره های نوروزی و اعیاد مذهبی و آیین های سنتی ایران، امری رایج و مردم پسند بوده و هست. گرچه نوروز سال 92، به علت افزایش بهای پسته به دست فرصت طلبان، خاطره تلخی از آجیلِ سفره عید در اذهان مردم به جا گذاشت اما باز هم آجیل در سبد سنتی خوراکی های ایرانی، جایگاه ویژه ای دارد. در سال های دفاع مقدس نیز، یکی از اقلامی که در میان کمک های مردمی، به میزان فراوان یافت می شد، آجیل بود و در میان رزمندگان هم این محموله ها، طرفداران فراوانی داشت.

عکسی که می بینید، در اواسط دهه شصت گرفته شده است. محموله ای از آجیل های اهدایی مردم به رزمندگان اسلام، توسط چند بانوی داوطلب بسیجی بسته بندی می شود تا توزیع آن در میان رزمندگان با سهولت انجام شود.

در آن سال ها، آجیل قیمت قابل توجهی نداشت اما بی شک این آجیل ها پربهاترین آجیل های تاریخ ایران بودند زیرا هر آن چه که با عزم و شرف یک ملت پیوند بخورد، قطعا قیمتی نجومی خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *