چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

گل آقا و دولت‎های آینده

چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 285571
خدا رحمت کند «کیومرث صابری فومنی»، طنز نویس و گل آقای دوست داشتنی مردم ایران را که این روزها شاید جای مطالبی از آن دست مطالبی که او می‎نوشت و منتشر می‎کرد خیلی خالیست.
به گزارش جهان، خراسان در ادامه نوشت: چند روز پیش بر حسب اتفاق در یکی از سایت ها صفحات اول برخی شماره‎های هفته نامه «گل آقا»ی ماه های آخر سال 1369 و اوایل سال 1370 را دیدم و اندکی با تامل آنها را مرور کردم. در میان تیترها و مضامین کاریکاتورهای صفحه اول این مجله نکته‎ای توجه‎ام را به خود جلب کرد:

سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۶۹: «دولت محصول پیاز و سیب زمینی زارعان را خریداری می‎کند.»

سه شنبه ۶ آذر ۱۳۶۹: «با بن شماره 89 کارمندی هفت دفترچه 100برگی به کارمندان داده می‎شود.»

سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۶۹: «واردات چای آزاد اعلام شد.»

سه شنبه ۴ دی ۱۳۶۹: «گرانی سر سام آور قیمت مسکن ربطی به اخذ عوارض ساختمان توسط شهرداری ندارد.»

سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۷۰: دکتر حبیبی (معاون اول وقت): بیخود منتظر نباشین! این مغازه حاجی ارزونی حالاحالاها وا نمی شه!

سه شنبه 27 فروردین 1370: همزمان با آغاز سال 70 نرخ بلیت پروازهای خارجی هواپیما چند برابر شد و نرخ سایر اجناس ضروری نیز به همین علت بالا رفته!

جمعه 27 اردیبهشت 1370: دولت در فکر تهیه لایحه جلوگیری از افزایش قیمت‎هاست.

آنچه توجه من را به خود جلب کرده بود در حقیقت تازگی این تیترها و تطبیق آن با شرایط کنونی بود. آن هایی که آن روزها مخاطب پروپا قرص این مجله طنز بودند فراموش نکرده‎اند که در کنار مسایل سیاسی و بین‎المللی، «تورم»، «اجاره بها» و «حقوق کارمندان و کارگران» ترجیع بند تیترهای صفحه اول این هفته نامه بود. نمی دانم کدام یک از این کاندیداهایی که هر روز اسم‎شان را می‎شنویم می‎توانند مردم ایران را یک بار برای همیشه از رنج مشکلات اقتصادی نجات دهند. مردمی که لایق‎ترین مردم دنیا برای بهترین خدمات هستند. نمی‎دانم مسئولان اجرایی که امروز زمام امور را در دست دارند و یک روز بخشنامه حذف می‎دهند و روز دیگر تکذیب می‎کنند و باز ابلاغ می‎کنند و ... و قیمت‎ها را به همین راحتی بالا و پایین می برند، آیا مانند مردم عادی طعم تلخ تبعات این تصمیم‎هایشان را چشیده‎اند؟ این دولت هم گذشت. امیدوارم از پی این چند دولت اخیر، لااقل از میان این همه افرادی که همه شان هم از قضا «احساس تکلیف» می‎کنند، دولت آینده بتواند با «تدبیر» و «برنامه صحیح» در اداره کشور زمام امور را به دست بگیرد و بر مهم ترین مشکلات اقتصادی مردم فائق شود. آن وقت شاید دیگر برای نسل‎های بعدی تیترهای «گل آقا»ی سال 1369 تکراری نباشد. ان شاء ا...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *