چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

باهنر:در دیپلماسی تا حد ممکن لبخند بزنیم

سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب: 284189
محمدرضا باهنر با تاکید بر ضرورت حضور افراد کارآمد و با تجربه و مجرب در دولت آینده، گفت: یکی از دلایل ضعف در سالهای اخیر ناشی از شعار" ما در دولت ژنرال نمی خواهیم" بود؛ اتفاقا در بدنه دولت باید مدیران دولتی از بین ژنرال ها انتخاب شوند، البته در اینجا ژنرال فقط به معنی ژنرال‌های نظامی نیست.
باهنر:در دیپلماسی تا حد ممکن لبخند بزنیم
به گزارش جهان به نقل از ایسنا منطقه آذربایجان شرقی محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران، با اعتقاد به اینکه در بخش اجتماعی و اقتصادی با سه چالش روبرو هستیم، افزود: در بخش خانوار گرانی و بیکاری تعداد زیادی از خانوارها را آزار می‌دهد؛ متاسفانه در هر خانه‌ای یکی دو نفر نیروی آماده به کار مجرب یا تحصیل کرده بیکار وجود دارد.
 
وی با اشاره به برخی چالش‌ها در بخش بنگاه‌های اقتصادی ( بین دولت و خانوار) وضع تولید را در کشور مناسب ندانست و گفت: کشور ما از نظر فضای کسب و کار جز 20 یا 30 کشور آخر دنیاست و این بسیار تاسف‌برانگیز است.
 
وی چالش اصلی کشور را ناکارآمدی برخی مدیران و کم تجربگی و عدم بهره‌وری مناسب دانست.
 
وی در تشریح اصول سیاست خارجی صحیح، اظهار کرد: در سیاست خارجی به خاطر برخی اصول با برخی قدرت ها مشکل داریم ولی باید ضمن ایستادن بر سر اصول نظام جمهوری اسلامی با بقیه کشورهایی که با آنان مشکلی نداریم برای رشد اقتصادی و رسیدن به سطح اقتصاد جهانی ارتباط مناسب تری برقرار کنیم.
 
وی با بیان این اعتقاد که الان دیپلماسی رسمی فعال نداریم، ادامه داد: باید در رفتارهای خارجی تا حد ممکن لبخند بزنیم و در کمترین حالت ممکن اخم کنیم.
 
باهنر با بیان اینکه برای دفاع از اصول نظام باید هزینه داد خاطرنشان کرد: برای مثال بارها در خصوص به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی متحمل هزینه‌هایی شده‌ایم و ولی باید مراقب باشیم با غیر معقول عمل کردن، هزینه‌ها را برای کشور افزایش ندهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها با توجه به شرایط اقتصادی کشور در دولت آینده ضروری است، گفت: اجرای هدفمندی یارانه‌ها یک راه غیر قابل اجتناب در کشور ما بود؛ اینکه دولت آقای احمدی نژاد با شهامت اجرای آن را خواستار شد قابل تقدیر است ولی متاسفانه در ادامه کار بخش هایی از قانون اجرا نشد به عنوان مثال دولت سهم بنگاه های اقتصادی را نپرداخت و بنگاه ها ضربه خوردند ولی این که ریشه تورم کنونی کشور را صرفا معلول اجرای هدفمندی یارانه ها بدانیم اشتباه است.
 
این کاندید احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ادامه داد: باید برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها آسیب شناسی‌های کارشناسی از مرحله اول صورت گیرد و بعد مرحله دوم اجرا شود.
 
وی با بیان اینکه تا این لحظه فضای انتخاباتی در کشور سه قطبی است افزود: سه قطب درگیر در انتخابات جبهه اصولگرایان، اصلاحات و جبهه آقای احمدی نژاد است ولی در صورت ورود اشخاصی چون آقای هاشمی رفسنجانی و یا آقای خاتمی این چینش به هم خواهد خورد؛ به عناون مثال در صورت حضور آقای هاشمی، ایشان از طرف احزابی غیر از اصولگرایان حمایت خواهند شد.
 
وی در تشریح نقاط ضعف و قوت دولت فعلی گفت: پرکاری، دلسوزی جدی در خدمت رسانی به مردم ، شجاعت در بیان مواضع نظام جمهوری اسلامی و ساده زیستی رئیس دولت از جمله نقاط قوت این دوت بوده است.
 
باهنر با بیان این عقیده که "از جمله نقاط ضعف این دولت این بود که اعتقادی به خرد جمعی وجود نداشت"، انحلال سازمان برنامه و بودجه را از مصادیق این امر عنوان کرد.
 
وی ابراز عقیده کرد: بنده معتقدم بخش بزرگی از تورم فعلی ناشی از پروژه ی مسکن مهر بود که مصداقی از حل پروژه ای مشکلات توسط دولت است؛ در این مورد پول عظیمی از بانک مرکزی استخراج شد و با ورود به بازار باعث افزایش هیجانی نقدینگی گردید.
 
وی با اشاره به تغییر تقویم آموزشی دانشگاه‌ها به علت نزدیکی به انتخابات گفت: این تصمیم مسئولین دانشگاهی را نمی پسندم؛ در ایام انتخابات باید از پتانسیل های فضای دانشگاهی برای کنکاش شعارهای کاندیداها به بهترین نحو استفاده می‌شد که عملا با این تصمیم این فضا از دست می‌رود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *