دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

باورهاي غلط در مورد مصرف مواد مخدر

جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۱۵
کد مطلب: 283343
انسان موجود كنجكاوي است كه در مواجهه با هر رويداد و اتفاق جديدي به دنبال كشف آن است، اما بايد مهارتها و آگاهي هاي خود را افزايش دهد، چرا كه باورهاي واقعي درباره پديده ها متفاوت است .
به گزارش جهان به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران، تجربه برخي ازاين كنجكاوي ها به اندازه اي مخرب و ويرانگر است كه راه بازگشت ندارد؛ «اعتياد» يكي از اين كنجكاوي ها و البته يك پديده شوم اجتماعي است به لحاظ سني نوجوانان و جوانان نسبت به آن كنجاوي بيشتر دارند .

ابتدا بايد باورهاي غلط در مورد اعتياد مواد مخدر را شناخت از اين رو اگر فردي در مورد تاثيرهاي مواد مخدر «كنجكاو» است، مي تواند با يك يا دو بار مصرف متوجه شود كه مواد چندان تاثير جالبي ايجاد نمي كند و اين امر به عدم مصرف مواد مخدر در آينده كمك مي كند. اين يكي از باورهاي غلط است كه مي تواند به اعتياد افراد منجر شود، زيرا برخي مواد حتي با يك بار مصرف ممكن است فرد را وابسته و معتاد كند، بنابراين نمي توانيم درباره مواد «كنجكاوي» را بي خطر بدانيم و ممكن است يك كنجكاوي ساده انسان را براي هميشه به مواد وابسته كند .

اعتياد مربوط به قشر سن و جنسيت خاص نيست.

افرادي كه شرايط خانوادگي خوب، شغل مناسب يا تحصيلات بالايي دارند، در صورت يك يا دو بار مصرف مواد مخدر، معتاد نمي شوند. اعتياد بيشتر براي افرادي است كه مشكلات خانوادگي، اجتماعي يا اقتصادي دارند!

تغيير شكل مواد اعتيادآور يكي از شگردهاي سوداگران مرگ است. امروز سوداگران مواد مخدر سعي مي كنند ظاهر مواد اعتيادآور را سر و سامان بدهند تا راحت تر جوانان را به دام بيندازند. بنابراين مصرف هر نوع قرص يا دارو، با هر ظاهر و هر ماركي فقط با تجويز پزشك مجاز است. قرص هايي به بازار آمده اند كه با وجود تاثيرهاي انرژي زايي و ايجاد حالت نشاط و شادابي، اعتياد نمي آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *