شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آخرین آمار تعداد معتادان در ایران

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 246290
آخرین آمار تعداد معتادان کشور که مورد تأیید ستاد مبارزه با مواد مخدر هم قرار گرفته ۲ میلیون و تا ۲.۲ میلیون نفر است که مصرف روزانه مواد مخدر دارند.
به گزارش جهان به نقل از فارس؛ مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: آخرین آمار تعداد معتادان کشور که مورد تأیید ستاد مبارزه با مواد مخدر هم قرار گرفته ۲ میلیون و تا ۲.۲ میلیون نفر است که مصرف روزانه مواد مخدر دارند.
 
غلامعباس ناصحی در پاسخ به این پرسش که آ‌خرین آمار تعداد معتادان کشور چقدر است، توضیح داد: آخرین آماری که ستاد مبارزه با مواد مخدر از تعداد معتادان کشور اعلام کرد 2 میلیون تا 2.2 میلیون معتاد وابسته به مواد مخدر است و وزارت بهداشت به جز این آمار، آمار دیگری ندارد.

وی در پاسخ به این نکته که در گذشته و تاکنون ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد معتادان دائمی کشور را یک میلیون و 200 هزار نفر و مصرف کنندگان تفننی مواد را 800 هزار نفر اعلام می‌کرد، توضیح داد: این آ‌مار قدیمی و مربوط به سال 86 است.

ما در وزارت بهداشت آمار مصرف کنندگان تفننی مواد را نداریم و آمار حدود 2 میلیون تا 2.2 میلیون نفر مربوط به معتادان وابسته و دائمی است که مصرف روزانه مواد مخدر دارند.

مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت همچنین در مورد آمار اعتیاد به الکل در کشور نیز گفت: آ‌مار دقیق از تعداد معتادان به الکل نداریم اما اطلاعات موجود نشان می‌د‌هد که تعداد معتادان وابسته به الکل در کشور بالا نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *