پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

پرطرفدارترین افیون بین زنان چیست؟

شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 485296
نتایج غربالگری حدود ۷۰ درصد از مددجویان کمپ شفق که برای حضور در مراکز بهاران اعلام آمادگی کردند، نشان می دهد ۷۰درصد از این مددجویان تهرانی و حدود ۴۰ درصد بی خانمان یا مستقر در خوابگاه هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، طرح جذب زنان معتاد متجاهر و کارتن خواب از آذر ماه سال گذشته در قالب طرح انضباط شهری آغاز شد و نیروی انتظامی مددجویان را به کمپ شفق منتقل کرد. از حدود ۵۰۰ زنی که در مرحله اول به شفق منتقل شدند، پس از طی مراحل اولیه و شناسایی خانواده ها در نهایت حدود ۳۵۰ نفر در شفق مستقر شدند و مراحل ترک را پشت سر گذاشتند.

شهرداری تهران به عنوان یکی از ارگان های مسئول در اجرای طرح انضباط شهری و ساماندهی معتادان کارتن خواب به ویژه بانوان طی یک سال گذشته کمپ شفق را آماده سازی کرد و در اختیار شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار داد. با این وجود، یک ماه پس از استقرار خانم ها در کمپ نمایندگان شهرداری با در دست داشتن حکم دادستانی توانستند مددکاران خود را برای معرفی مراکز توانمندسازی و کارآموزی بهاران و پذیرش مددجویان به کمپ شفق وارد کنند.

* ۳۲ تا ۴۶ ساله ها بیشترین سهم را در شفق داشتند

حضور مددکاران در کمپ شفق در عمل منجر به جذب ۲۴۰ نفر یعنی حدود ۷۰ درصد از مددجویان برای حضور در مرکز بهاران شد. غربالگری این افراد حاکی از آن است که ۱۸ نفر معادل ۷.۵ درصد در رده سنی ۱۹ تا ۲۵ سال، ۶۳ نفر (۲۶.۵ درصد) در رده سنی ۲۵ تا ۳۲ سال،۲۷.۱ درصد در رده سنی ۳۲تا۳۹، ۲۷.۱ درصد از این افراد در رده سنی ۳۹تا ۴۶ و  ۲۲ نفر معادل ۹.۲ درصد در رده سنی ۴۶ تا ۵۳ سال و ۳ نفر (۱.۲ درصد) در فاصله سنی ۵۳ تا ۵۵ سال قرار دارند.

نتایج غربالگری نشان می دهد که ۱۳ درصد از این افراد بی سواد، ۲۴ درصد دارای تحصیلات ابتدایی، ۳۴ درصد راهنمایی و ۲۳ درصد دارای مدرک دیپلم هستند. گفتنی است، تنها ۶ درصد تحصیلاتشان فوق دیپلم و بالاتر از آن است.

غربالگری ها همچنین حاکی از آن است که ۱۳۴ نفر یعنی ۵۵.۸ درصد دارای مهارت های فنی هستند و ۷.۹ درصد کارگر محسوب می شوند. ضمن اینکه ۸۷ نفر (حدود ۳۶ درصد) در مشاغل متفرقه فعالیت می کنند.

وضعیت اسکان مددجویان مستقر در شفق نیز از دیگر موضوعات مورد بررسی در غربالگری بوده است. بر این اساس، حدود ۴۲ درصد در خانه های استیجاری، ۱۲.۵ درصد در خانه های شخصی و حدود ۲۰ درصد در خانه پدری زندگی می کردند. به این آمار باید ۱۷.۱ درصد کارتن خواب و ۹ درصد مستقر در خوابگاه یا شلتر را اضافه کرد.

* برگه هویت ۶۱ درصد از مددجویان مفقود شده است

به همراه داشتن مدارک و احراز هویت شخصی نیز از دیگر موضوعات مهم در خصوص مددجویان شفق است. بر اساس آمار موجود، تنها ۱۰ نفر شامل ۴.۲ درصد مدارک شناسایی خود را به همراه داشتند. ۳۰.۴ درصد ادعا می کنند که مدارکشان نزد خانواده است و مدارک ۶۱ درصد مفقود شده است.

نکته جالب در این غربالگری مربوط به تعداد بیماران و نوع بیماری است. در حقیقت بنا به خوداظهاری مددجویان ۲۴ درصد مبتلا به بیماری هستند و ۷۶ درصد هیچ نوع بیماری ندارند اگر چه نوع بیماری قید نشده است.

به گزارش شهر نوشت، در نهایت آمارها نشان می دهد که ۷۰ درصد از افراد (۱۶۶ نفر) تهرانی و مابقی شهرستانی هستند. ضمن اینکه شیشه در رتبه اول و بعد از آن هروئین بیشترین اقبال را در میان زنان معتاد متجاهر دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *