جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
توصیه های اقتصادی معاون سابق وزیر اقتصاد به دولت آینده؛

آیا مدیران اقتصادی دولت عملکرد مطلوبی داشتند؟/ چرا پدیده فساد مالی اتفاق افتاد؟

چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 279424
رئیس دانشکده اقتصاد امام صادق درباره الویتهای اقتصادی کشور در شرایط کنونی گفت اولین اولویت کشور آن است که ما باید در حوزه تصمیم گیری اقتصادی کسانی داشته باشیم که به اصول و آرمانهای نظام متعهد باشند.
آیا مدیران اقتصادی دولت عملکرد مطلوبی داشتند؟/ چرا پدیده فساد مالی اتفاق افتاد؟
به گزارش جهان، محمد هادی زاهدی وفا افزود: بنابراین کسانی که تصمیم گیر هستند و به ناموس و جان و مال مردم مسلط هستند، حتما باید یک نظامات سختی برای تعیینشان باشد وگرنه منافع ملی و مصالح کشور با خطرمواجه میشود.

وی با انتقاد از عملکرد برخی مدیران در سالهای اخیر اضافه کرد متاسفانه ما در دولت دهم شاهد ورود تصمیم گیران اقتصادی بودیم که حداقل شرایط لازم برای مدیریت ارشد کشور را نداشتند که یکی از نتایج آن فسادهای مالی و اختلاس های مالی در یکی دوسال گذشته بود.

معاون سابق وزیر اقتصاد تصریح کرد یعنی سوای اینکه ماباید در حوزه تخصصی در حوزه مدیریت کشور و نظام ارشد تصمیم گیری کشور یک ملاحظات علمی و عالمانه داشته باشیم ،باید بتوانیم در حوزه ارزش ها و آرمانهای نظام هم معیارهای قابل قبولی اعمال کنیم.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق در ادامه با بیان اینکه یکی از خطراتی که ما همیشه در کشور داشته ایم ورود نیروهایی  در حوزه تصمیم گیری اقتصادی ،سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی است که التزامات لازم را به مبانی ارزشی و اعتقادی نظام نداشته اند گفت باید در شرایطی که اقتصاد به یک عرصه جنگ برای کشور تبدیل می شود ،توجه ما به این موضوع دوچندان شود.

وی مهم ترین الویت دولت آینده را مسایل اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت یکی از الویتهای اقتصادی دولت بعد برنامه ریزی برای استفاده از پتانسیل های مردمی برای حل مشکلات اقتصادی کشور است، لذا اگر پیش بینی میکنیم که برای ما فروش نفت در آینده مشکل خواهد بود یا محدودیت خواهد داشت باید به این فکر باشیم که چگونه چارچوب درآمدی کشور را تغییر دهیم که جانشین درآمدهای نفتی شود.

زاهدی وفا ادامه داد برای این موضوع باید همه مردم کشور بسیج شوند و دولت باید زمینه استفاده از تمامی پتانسیل های مردمی را در استقلال از درآمدهای نفتی فراهم کند.

وی در ادامه دیگر الویت های اقتصادی کشور را اصلاح نظام های اقتصادی از قبیل نظام مالیاتی، نظام بانکی، نظام پولی، نظام ارزی و نظام تجاری کشور عنوان کرد و افزود بدون شک اگر نظام های اقتصادی دارای تعادل بود هیچ گاه نوساناتی مانند التهابات ارزی در کشور رخ نمی داد.
مرجع : اقتصادپرس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *