جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

وضعیت نامزدهواداران چاوز در نظرسنجی‌ها

چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب: 277741
نخستین نظرسنجی انجام شده پس از درگذشت دو هفته پیش ˈهوگو چاوزˈ رییس جمهوری ونزوئلا حاکی از برتری آرای ˈنیکولاس مادوروˈ کفیل ریاست جمهوری بر حریف غربگرای خود در انتخابات ریاست جمهوری 26 فروردین دارد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، روزنامه ˈال پاییسˈ اسپانیا امروز چهارشنبه نوشت: همانطور بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند مادورو در حال حاضر 4/14 درصد نسبت به رقیب خود ˈهنریکه کاپریلسˈ رهبر حزب ائتلاف وحدت دموکراتیک - حزب مخالف دولت - در نظرسنجیهای انتخابات ریاست جمهوری پیشگام است .

این نظرسنجی از سو ی موسسه محلی ˈدات آنالیسیسˈ و شرکت خدمات مالی ˈ بارکلیسˈ انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این نظرسنجی نشان می دهد محبوبیت مادورو از روز 8 مارس - 18 اسفند- که کفالت ریاست جمهوری را بر عهده گرفته، تاکنون دو درصد افزایش یافته است.

مادورو روز دوشنبه گذشته در یک نشست انتخاباتی در واکنش به انتقاد مخالفان که او را میراث خوار چاوز معرفی می کنند، گفته بود: ˈما پیروان چاوز هستیم و نام او را هزاران بار بر لب خواهیم آورد. ˈ

وی پس از آن ، قسمت دوم برنامه ˈمذاکره بولیواریˈ که بسیار شبیه به برنامه ˈالو رئیس جمهورˈ چاوز در تلویزیون ملی ونزوئلا است را برگزار کرد .

هنریکه کاپریلس نیز از پروسه اسطوره سازی چاوز مطلع است و به همین دلیل نام تبلیغات انتخاباتی خود را ˈسیمون بولیوار آزادیبخشˈ گذاشته و از رنگ های پرچم ونزوئلا در لباس و کلاه خود استفاده می کند.

اما اختلافات دیگری نیز میان آنها وجود دارد . کاپریلس کنونی دیگر آن کسی نیست که در رقابت با چاوز در انتخابات 7 اکتبر شکست خورده است . وی اکنون وعده داده در صورت پیروزی ، یک قطره نفت هم به کوبا و دولت ˈرائول کاستروˈ نخواهد داد، نکته ای که در تبلیغات انتخاباتی قبلی خود نگفته بود.

تحلیلگران می گویند کاپریلس چاره ای ندارد جز آنکه خود را فردی جنگجو جلوه دهد زیرا او با نامزد هواداران چاوز طرف است که همچنان شمار بالایی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *