شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

چه كساني از عكس حاشيه‌ساز احمدي‌نژاد حمايت كردند؟ +اسناد

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 276457
طي چند روز گذشته از حاشيه مراسم گرامي‌داشت هوگو چاوز عكسي در رسانه‌هاي خارجي و بين‌المللي منتشر شد كه به سرعت اين عكس تبديل به تيتر يك بسياري از رسانه‌ها شد.
به گزارش جهان، فارغ از درست يا جعلي بودن عكس مورد نظر، بسياري از رسانه‌ها و افراد نسبت به انتشار اين عكس موضع گرفتند و اظهار نظرهاي مختلفي در اين‌باره صورت گرفت.

نکته قابل توجه در اين ميان استقبال زاید‌الوصف "اصلاح‌طلبان" شاخه خارج از کشور  از اين عكس است. عكسي كه نه صحت آن و نه عدم تاييد صحت آن هنوز به اثبات نرسيده است مورد توجه گسترده "ضد انقلاب خارج‌نشين" قرار گرفت تا ماهيت تقابل هميشگي و خفته آن‌ها كه پيش از اين هم به اثبات رسيده بود بيش از پيش رخ بنمايد. جالب توجه اينكه افرادي كه به اظهار نظر مثبت پرداخته‌اند عمدتا در مورد مسائل اخلاقي افراد بسيار بدسابقه و شهره به بي‌اخلاقي هستند.

"ابراهيم نبوي" به اصطلاح طنزنويس كه بي‌اخلاقي در آثارش موج مي‌زند ضمن استقبال از عكس مورد اشاره اينگونه مي‌نويسد: " مرسي( تشکر) احمدی‌نژاد که رفتار احمقانه دست ندادن با زنان روسای جمهور جهان را جبران می‌کند. خوشحالم که یک مسوول سیاسی ایرانی با مسائل انسانی مثل آدم برخورد می‌کند. من که دشمن احمدی‌نژاد نیستم من دشمن تحجر و تعصب و حماقت‌ام...." (!)


در ادامه این تایید و تشویق ضد انقلاب خارج‌نشین از اين عكس، "آرش سیگارچی" خبرنگار "صدای آمریکا" در این زمینه اينگونه اظهار نظر مي‌كند: " در آغوش کشیدن خانواده یک متوفقی اصلا چیز غریبی نیست. کاملا یک واکنش انسانی است . همه‌مان آغوش برای همدردی گشوده‌ایم." (!)


"حسین نورانی‌نژاد" رئیس کمیته اطلاع رسانی "حزب منحله مشارکت" و از محکومان فتنه 88 و از حامیان "کمپین نه به حجاب اجباری" هم هست در مطلبی که در صفحه فیس‌بوک شخصی خود نوشته از این حرکت غیر معمول و عجیب حمایت تمام قد و کاملی می‌کند.

وی که به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به جهت اقدام علیه امنیت ملی دارای سوابق محکومیت است در فیس بوکش با توهین به نیروهای ارزشی نوشته است :"   اینکه احمدی نژاد آغوشش را برای تسلای کسی با فرهنگ متفاوت از خودش نبست ، شایسته تقدیر است" (!)
 
از دیگر سو "مسیح علی‌نژاد" خبرنگار "روزنامه‌های زنجیره‌ای دوران اصلاحات" که اکنون در خدمت بنگاه شایعه پراکن "بی‌بی‌سی" مشغول به فعاليت است به این موضوع پرداخته و می‌نویسد : " این عکس فارغ از آنکه از احمدی نژاد خوشمان بیاید یا نه برای من ستایش برانگیز است".


اینها تنها نمونه‌هایی بود از مواضع این جریانات به حاشیه تصاویر دیروز اما بررسی مجموع این حمایت گسترده از رفتار خارج از عرف و معمول توسط  اعضای شبکه خارجی حلقه فتنه‌گران و از همکاران سابق روزنامه‌های موسوم به زنجیره‌ای که از لحاظ گستردگی پرشمارتر از شاخه داخلی بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *