دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰

کسری بودجه یک وزارتخانه مهم در سال 92

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 275734
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه احمدی‌نژاد باید وزیربهداشت را زودترمعرفی‌کند، گفت: وزارت بهداشت با 3 تا 4 هزار میلیارد کسری وارد سال 92 می‌شود.
به گزارش جهان، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با تسنیم ،‌ در خصوص غیرقانونی بودن سرپرستی طریقت منفرد بعد از 7 فروردین در وزارت بهداشت اظهار داشت: خود آقای رئیس جمهور می‌داند که 3 ماه بیشتر نمی‌تواند بر وزارتخانه سرپرست بگذارد و نیازی به اینکه برای وی توجیه شود وجود ندارد. 
 
وی ادامه داد: خود آقای رئیس جمهور بهتر از همه بر قوانین آشنا هستند و بعد از 3 ماه هرگونه دخل و تصرفی در وزارت بهداشت، دخل و تصرف در بیت المال تلقی می‌شود. لذا باید پاسخگو باشد و عملاً بعد از 3 ماه نمی‌توان برای وزارت بهداشت سرپرست گذاشت و این براساس قانون اساسی است. ضمن اینکه قانونی نیست که بتوان آن را اصلاح کرد و باید رئیس جمهور زودتر وزیر بهداشت را معرفی کند.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: امیدواریم قبل از تعطیلات مجلس آقای احمدی نژاد وزیر بهداشت را معرفی کند.
 
شهریاری در خصوص اختصاص ارز دارو توسط بانک مرکزی به وزارت بهداشت و ادعای مسئولان این وزارتخانه در مورد عدم تخصیص این ارز گفت: ما جلسه‌ای را در این زمینه تشکیل دادیم و مشخص شده که بانک مرکزی دلارهای مورد نیاز وزارت بهداشت را داده است و رئیس سازمان غذا و دارو نیز این موضوع را اعلام کرده است. لذا چند ماه اول در این خصوص تاخیر افتاده بود و با توجه به بحث تحریم‌ها مشکلی نیز در بانک‌ها و در امر جابجایی ارز وجود داشت که یک بخش از این مشکل به بانک‌های عامل بازمی‌گردد.
 
وی گفت: بانک مرکزی به بانک‌های عامل در زمینه تخصیص ارز دارو بخشنامه صادر کرده بود و طبق بررسی‌های مجلس کارشکنی‌هایی صورت گرفته بود که به تدریج در حال برطرف شدن است. 
 
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درباره وضعیت بودجه بخش بهداشت در سال آتی گفت: ما هنوز بودجه را به طور کامل بررسی نکرده‌ایم، ولی هفته آینده گزارش آن را خواهیم داد.
 
شهریاری در پایان خاطر نشان کرد: به صورت کلی در بودجه سال 91 در حوزه بهداشت، 4 هزار و 500 میلیارد کسری داریم و وزارت بهداشت و درمان با 3 تا 4 هزار میلیارد کسری وارد سال 92 خواهد شد. ضمن اینکه با توجه به تورم در حوزه بهداشت و درمان که متأسفانه بالای 50 درصد است، قطعاً این بودجه‌ها جوابگوی حوزه بهداشت مجلس نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *