چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

كسری‌بودجه۸۰هزارميلياردریالی‌وزارت‌بهداشت

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 322090
وزير بهداشت از كسري ۸۰ هزار ميليارد ریالی بودجه وزارت بهداشت خبر داد و گفت: اعتبارات ناكافي مانع از انجام ماموريتهاي وزارت بهداشت نشده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دكتر سيدحسن هاشمي ضمن افزود: از ۲۱۰ هزار ميليارد ریال بودجه‌اي كه براي سال ۹۲ پيش‌بيني شده است با توجه به تشديد تحريمها و به تبع آن افزايش هزينه‌هاي دولت، در بهترين حالت ممكن، ۱۳۰ هزار ميليارد ریال اختصاص مي‌يابد يعني حوزه سلامت با حدود ۸۰ هزار ميليارد ریال كسري اعتبار روبروست.

وي با بيان اينكه در حال حاضر كمتر از ۳۰ درصد اعتبارات ستادي را به ما اختصاص داده‌اند افزود: از مجموع اعتبارات دانشگاه‌هاي علوم پزشكي نيز تنها ۴۰ درصد تحويل وزارت بهداشت شده است.

وزير بهداشت در ادامه به موضوع اختصاص بودجه سلامت از محل هدفمندي يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: در حالي كه در ماه هفتم سال هستيم هنوز ريالي از محل هدفمندي يارانه‌ها به وزارت بهداشت تعلق نگرفته است و از ۲ هزار ميلياردي نيز كه براي اجراي برنامه پزشك خانواده در نظر گرفته شده بود تنها ۲ درصد آن تخصيص يافته است و بعيد مي‌دانيم تا آخر سال اين ميزان به ۴ تا ۵ درصد برسد.

هاشمي اجراي قانون برنامه پنجم توسعه و در راستاي آن داشتن بيمه يكپارچه و ديگر موارد قانون برنامه پنجم توسعه را، آمال و آرزوهاي مسئولان نظام سلامت عنوان كرد و گفت: واقعيت اين است كه در صورت نبود اعتبارات كافي، هيچيك از ماموريت‌هاي اصلي وزارت بهداشت به نحو احسن انجام نخواهد شد.

وزير بهداشت در ادامه گفت: وزارتخانه‌اي كه مسول درمان مردم است، خودش بيمار است و نياز به درمان دارد، خرج اين وزارتخانه بيشتر از دخلش است و نتيجه آن وضعيتي است كه در حال حاضر در بيمارستان‌هاي دولتي برای جبران کمبودهای اعتباری، سهم مردم از هزینه های درمان بالاتر از تکلیف برنامه پنجم توسعه است.

وی افزود: اولويت سلامت و سهم سلامت از بودجه عمومي كشور بايد مطالبه همه تشکلهاي پزشكي و مجموعه های مرتبط با حوزه سلامت باشد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
يك فاتحه براي سلامتي بخوانيد . قبرستانها را گسترش دهيد تا دير نشده