شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

«جنگ بودجه‌ای»اوباما با جمهوریخواهان کنگره

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 405253
به دنبال ارائه بودجه سال مالی ۲۰۱۶ از سوی اوباما به کنگره، منابع خبری با اشاره به اختلافات دو طرف این اقدام وی را «آغاز جنگ بودجه‌ای» او با جمهوریخواهان توصیف کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، باراک اوباما امروز دوشنبه پیشنهاد بودجه ۳.۹۹ تریلیون دلاری را برای سال مالی ۲۰۱۶ به کنگره پیشنهاد کرد.

رویترز در این باره گزارش داد: «رئیس‌جمهور آمریکا با این کار، یک جنگ با جمهوریخواهان بر سر بهتر کردن شرایط طبقه متوسط آغاز کرد چرا که با توجه برنامه‌های مورد نظر باراک اوباما قرار است مالیات‌های بیشتری از شرکت‌ها و آمریکایی‌های ثروتمند اخذ شود».

در این گزارش می‌خوانیم: «این بودجه(پیشنهادی) کسری بودجه ۴۷۴ میلیون دلاری را که معادل ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا است، پیش بینی می‌کند. بودجه اوباما نشان دهنده پیشنهادات مطرح شده وی در سخنرانی سالیانه او در کنگره آمریکا است و به تاکید برای برجسته کردن اولویتهای دموکرات‌ها برای آخرین سال‌های ریاست جمهوری وی و آغاز کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ ریاست جمهوری کمک می‌کند».

رویترز با اشاره به مخالفت‌های احتمالی با این بودجه پیشنهادی می‌نویسد: «این بودجه، بیشتر یک سند سیاسی به عنوان نقشه راه مالی است و برای اجرایی شدن به تایید کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان نیاز دارد».

در ادامه گزارش آمده است: «جمهوریخواهان گفته‌اند که آنها در حوزه‌هایی چون اصلاح مالیات و زیرساخت‌ها جای سازش و توافق(با اوباما) می‌بینند اما بسیاری از برنامه‌های اوباما با سر و صداهای زیادی(مخالفت‌ها) همراه بوده است».

رویترز با اشاره به اهداف انتخاباتی بودجه پیشنهادی اوبامای دموکرات می‌نویسد: «دموکرات‌ها بودجه را به عنوان بیان اولویتهایشان و فرصتی برای نشان دادن این موضوع می‌بینند که اعضای این حزب قهرمانان حمایت از آمریکایی‌های طبقه متوسط هستند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *