دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

اوباما کنگره آمریکا را به اخاذی متهم کرد

تنش میان کاخ سفید و کنگره ادامه دارد
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 318480
رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد : کنگره قصد دارد تا در ازای تصویب بودجه و افزایش سقف بدهی های دولت، از کاخ سفید امتیاز بگیرند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از ایندیپندنت نوشت: "باراک اوباما" جمهوریخواهان کنگره را به تلاش برای اخاذی و امتیاز گرفتن از دولت آمریکا در ازای تصویب بودجه جدید و افزایش سقف بدهی ها متهم کرد.

اوباما که پس از گفتگوی تلفنی با "جان بونر" رئیس مجلس نمایندگان، در کنفرانس خبری حاضر شده بود گفت : ما نمی توانیم باج خواهی را تبدبل به یک امر مرسوم در دموکراسی کنیم.

اوباما روز گذشته اعلام کرده بود حاضر است برای خروج از بحران با طرح افزایش کوتاه مدت سقف بدهی ها موافقت کند.

از سوی دیگر سناتور "راب پورتمن" از چهره های جمهوریخواه کنگره که نقش زیادی در تصمیم گیری های آن در خصوص بودجه دارد اعلام کرد : برنامه ای را برای کم کردن هزینه های فدرال و اصلاح سیستم مالیاتی داریم تا بتوانیم به تعطیلی دولت پایان بدهیم.

دولت آمریکا از تاریخ اول اکتبر (سه شنبه هفته قبل) به دلیل تصویب نشدن بودجه، تعطیل شده و ۸۰۰ هزار کارمند فدرال به تعطیلات اجباری رفته اند.

از سوی دیگر اگر تا تاریخ ۱۷ اکتبر، در مورد بدهی های دولت تصمیم گیری نشود، مشکلی جدی برای آمریکا رخ می دهد.

البته دولت آمریکا در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز با این بحران (بحران بدهی) روبرو بود که در آن سال در ساعات پایانی مهلت مقرر نمایندگان کنگره با افزایش سقف بدهی های دولت موافقت کرده و بدین ترتیب کاخ سفید را از یک بحران واقعی نجات دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *