شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

نقد رفتار همسر اوباما توسط رسانه‌ها

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب: 274218
رفتار روز گذشته همسر رئیس‌جمهوری آمریکا در اعلام جایزه بهترین فیلم اسکار برای فیلم ضدایرانی "آرگو" همچنان مورد انتقاد رسانه‌های خارجی است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ایران فیلم "آرگو" را برنامه‌ای صهیونیستی برای وارونه جلوه دادن رویداد دستگیری گروگانگیران می‌داند.
 
آسوشیتدپرس هم نوشت نمایش این فیلم که فراری دادن دیپلمات‌های آمریکایی از ایران را پس از تسخیر سفارت این کشور پس از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، به شدت با انتقاد ایرانی‌هایی که در انقلاب مشارکت داشتند رو به رو شده است.
 
آسوشیدترپرس به زعم خود ادعا کرده است که نسل‌های جوان ایرانی که خودشان اطلاعات دست‌اولی از روزهای انقلاب ندارند، ممکن است دیدگاه دیگری نسبت به این رویداد داشته باشند.
 
این رسانه با نقل قولی از معصومه ابتکار عضو شورای شهر تهران که یکی از دانشجویان تسخیرکننده سفارت آمریکا در ایران بود، می‌‌نویسد فیلم "آرگو" خشونت ماجرای گروگانگیری را خیلی بزرگ کرده است.
 
در همین حال سایت خبری آلمانی (DPA) به نقل از خبرهای خبرگزاری‌های مهر و فارس پرداخته و می‌گوید آنها می‌گویند سیاسی بودن جوایز با اهدای مراسم توسط میشل اوباما اثبات شد. این خبرگزاری‌ها می‌پرسند چرا حضور بانوی اول تنها وقتی اتفاق افتاده که یک فیلم ضد ایرانی قرار بوده جایزه بگیرد؟
 
با این حال ایران تنها کشوری نبود که از حضور بانوی اول در این مراسم عصبانی شد و به گفته فاکس نیوز، میشل مالکین روزنامه‌نگار محافظه‌کار نیز گفت: جدایی کلیسا و سیاست را فراموش کنید، ما نیاز به جدایی هالیوود از سیاست داریم.
 
سایت برایت بارت هم حضور اوباما را "زشت و کریه" خواند، به ویژه وقتی خبرگزاری فارس از ایران، عکسی از مراسم معرفی اوباما را کار کرده بود که با فتوشاپ لباس او را پوشیده‌تر نشان می‌داد.
 
رسانه چپ مدیا مترز هم که فکر می‌کرد رسانه دست راستی میشل اوباما را برای این کار سرزنش کرده است، نوشته بود او اولین فردی نیست که چنین کاری را در زمان حضور در کاخ سفید انجام می‌دهد. لورا بوش بانوی اول قبلی آمریکا در سال 2002 افتتاح‌کننده مراسم اسکار بود و در سال 1981 هم پرزیدنت ریگان در حالی که به تازگی وارد دفتر ریاست جمهوری شده بود، از کاخ سفید یک پیغام ضبط شده برای اسکار فرستاد.
 
در همین حال بن افلک خوشحالی زیاد خودش را از دیدن میشل اوباما هنگام اعلام نام "آرگو" اعلام کرد و پشت صحنه گفت: دائم از اطرافیان می‌پرسیدم واقعا این میشل اوباما بود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *