چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱

اساسا با فرستادن فیلم به اسکار مخالفم

سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 316865
سال گذشته دیدیم که چطور به فیلم آرگو جایزه دادند و چطور همسر آقای اوباما از کاخ سفید اعلام کرد، که این کاملا نشان دهنده ماهیت سیاسی و امپریالیستی اسکار است.اگر فیلمی که فرستاده می شود درجهت عزت، اقتدار و کرامت ایران و ایرانی باشد اشکالی ندارد.
به گزارش جهان به نقل از صابر، و پس از اعلام رسمی "گذشته" به عنوان نماینده ایران در اسکار ، شاهد انتقادات زیادی به این انتخاب بوده ایم ، جدا از بحث فنی و ساختاری فیلم بسیاری از اهالی هنر بحث محتوایی این فیلم را مطرح می کنند برای روشن تر شدن این موضوع خبرنگار گروه سینما و تلویزیون صابرنیوز با آقای شورجه از کارگردانان ارزشی و صاحب سبک در فیلم سازی ، مصاحبه ایی ترتیب داده است که به قرار ذیل می باشد؛

آقای جمال شورجه در پاسخ به این سوال که ارزیابی ایشان از انتخاب فیلم گذشته برای اسکار چگونه است، گفت: من اساساً با فرستادن فیلم به اسکار مخالفم! به دلیل اینکه جشنواره هایی مثل اسکار ماهیت استعماری و غربی و صهیونیستی دارند.

وی اضافه کرد، سال گذشته دیدیم که چطور به فیلم آرگو جایزه دادند و چطور همسر آقای اوباما از کاخ سفید اعلام کرد، که این کاملا نشان دهنده ماهیت سیاسی و امپریالیستی اسکار است.اگر فیلمی که فرستاده می شود درجهت عزت، اقتدار و کرامت ایران و ایرانی باشد اشکالی ندارد مثل استرداد و دهلیز که فیلمی درجهت منافع ملی هستند اما قطع به یقین آنها نمی پذیرند.

کارگردان فیلم ۳۳روزز در ادامه افزود: متاسفانه فیلم هایی که درجشنواره انتخاب می شوند فیلم هایی تلخ و نامناسب هستند که ایران را در حوزه حکومت دینی ناتوان نشان می دهند.از اینکه سال گذشته فیلمی به اسکار فرستاده نشد خرسند بودم و به جناب حسینی بابت تحریم تبریک گفتم.

و درپایان گفت: فیلم گذشته اساسا ایرانی نیست یعنی اگر کارگردان، فیلمبردار یا یکی از بازیگران آن ایرانی باشد دلیلی بر ایرانی بودن فیلم نیست و سرمایه گذار و پخش کننده فرانسوی دارد که با گرفتن امتیاز توانستند در کشور اکران کنند.در نهایت این فیلم نباید به اسکار فرستاده میشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *