چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

درخواست آیت الله مکارم از سازمان ملل

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب: 273315
آیت‌الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم کشتار شیعیان پاکستان و عراق در هفته گذشته را محکوم کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم: آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار تعیین کمیته حقیقت‌یاب از سوی مراکز جهانی و سازمان ملل برای بررسی جنایات پاکستان و عراق و پشت‌پرده آن شد. آیت‌الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم کشتار شیعیان پاکستان و عراق در هفته گذشته را محکوم کرد.
وی ابراز داشت: در هفته‌ای که گذشت حدود ۵۰۰ نفر در پاکستان و عراق از سوی وهابی‌های وحشی، تندرو و آدمکش به شهادت رسیدند و یا مجروح شدند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که این تعداد کشته و مجروح در یک هفته کم نیست، از سکوت و بی‌تفاوتی مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال این‌گونه جنایات انتقاد کرده گفت:‌ این نشان می‌دهد که این برنامه و اقدام همچنان ادامه دارد،‌ دنیا نیز در مقابل آن ساکت است، اگر چنانچه یک نفر از خودشان کشته شود آن‌چنان رسانه‌ها و بوقهای تبلیغاتی آنها غوغا و تبلیغ می‌کنند که گویی آسمان به زمین آماده است، اما از کنار پانصد کشته و مجروح در یک هفته بی‌تفاوت می‌گذرند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: گاهی نیز می‌گویند ما محکوم کردیم،‌ اما آیا این کافی است؟ آنچه معروف است این است که دولت عربستان سعودی و قطر پشتیبان مالی و آمریکا نیز مشوق آنها است و نشانه‌های آن نیز ظاهر است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار تعیین کمیته حقیقت‌یاب از سوی مراکز جهانی و سازمان ملل برای بررسی این جنایات و پشت‌پرده آن شده خاطرنشان کرد: باید روی این مسئله تحقیق کنند که آیا دولت آمریکا، عربستان و قطر کمکهای مالی را تعیین می‌کنند و اگر ثابت شود حداقل مجازات‌هایی از سوی سازمان ملل برای این دولت‌ها تعیین شود.

وی یادآور شد: ما شدیداً این کار و جنایات وحشیانه را محکوم نموده و تأکید می‌کنیم این‌گونه اقدامات کار افرادی است که از اصول اسلامی، اخلاقی و انسانی دور هستند و پایبند به هیچ‌چیز نیستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: همه باید با برادران و خواهران پاکستان و عراقی ابراز همدردی کنیم، ما خودمان را در غم آنها شریک می‌دانیم؛‌ شب و روزی بر من نمی‌گذرد مگر این که در قنوت نماز و بعد از نماز برای رفع شر اشرار از سر مسلمانان به‌ویژه پیروان اهل‌بیت(علیهم السّلام) دعا می‌کنم.

وی تأکید کرد: ما در دنیای عجیبی زندگی می‌کنیم، به نام تمدن بدترین مظاهر توحش انجام می‌شود و عده‌ای هم نشسته‌اند و تماشا می‌کنند و متأسفانه آرام‌آرام عادی می‌شود، امیدواریم خداوند ریشه این افراد و حامیان آنها را از عالم هستی قطع کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که: "حفظ نظام اسلامی هزینه دارد و باید هزینه آن را بپردازیم"، گفت: حفظ نظام اسلامی در دنیایی که این همه افراد لائیک، ضدخدا و ضداسلام هستند کار آسانی نیست،‌ باید در برابر مشکلات ایستاد و هزینه حفظ نظام را پرداخت.
وی ادامه داد: در این دنیا بعضی از دولت‌ها آسان تسلیم استکبار و دولت‌های زورگو می‌شوند و ملت خود را بدبخت می‌کنند،‌ اما ما باید عزت اسلامی و استقلال خود را حفظ کنیم و تحقق این مسئله نیز هزینه دارد.

معظم‌له با اشاره به مشکل گرانی و اقتصادی کشور بار دیگر خواستار تدبیر مناسب مسئولان برای حل ریشه‌ای این مشکل شده افزود: مشکلات زیاد شده و برخی از مردم زیار بار گرانی کمرشان خم می‌شود؛ از‌این ‌رو همه دست به دست هم دهند و مردم را نجات دهند.

وی تأکید کرد: این‌که می‌گویند ارزاق مردم را برای شب عید تأمین کرده‌ایم کافی نیست؛ ‌باید کاری کنیم که افراد ضعیف بتوانند آن را خریداری کنند و مشکلات به‌صورت ریشه‌ای حل شود

آیت‌الله مکارم شیرازی با تحسین حضور مردم در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش­ها، ابراز داشت: مردم در ۲۲ بهمن لیاقت خود را نشان دادند که مستحق این نعمت هستند و البته خداوند نیز حافظ انقلاب است و ما همواره الطاف الهی را مشاهده کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم بر مشکلات به‌ویژه مشکلات فرهنگی و اقتصادی پیروز شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *