جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اپیدمی "خودکشی" در میان نظامیان آمریکا

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب: 269783
گسترش پدیده خودکشی در میان نظامیان آمریکایی چنان گسترش پیدا کرده که برای اولین بار در سال 2012 شمار نظامیانی که براثر خودکشی جان خود را از دست دادند، بیش از نظامیان کشته شده در میدان جنگ بود.
به گزارش جهان به نقل از مجله العصر، «اد بیلکنتون»، خبرنگار روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی به انتشار پدیده «خودکشی» در میان نظامیان آمریکایی اشاره می‌کند که تبدیل به چالشی بزرگ برای مقامات مسئول ارتش آمریکا شده است.
اد بیلکنتون در این خصوص می‌نویسد: آمارها نشان می‌دهد، شمار نظامیان آمریکایی که در طی سال گذشته در ارتش آمریکا خودکشی کردند، بیش از نظامیانی است که در میدان‌های جنگ کشته شده‌اند.

به این ترتیب پس از گذشت یک دهه از حضور نظامیان آمریکایی در میدان‌ها و مناطق مختلف جنگ در جهان هم اکنون وزارت دفاع آمریکا خود را برای شرایط بسیار بدتر از آنچه که هم اکنون در آن قرار دارد، آماده می‌کند.

خانم «لیبی باسبی» (Libby Busbee) براین باور است که «ویلیام» فرزندش نمایشنامه «مکبس» شکسپیر را ندیده است که نمایشنامه‌ای دراماتیک درباره مکبس، رهبر اسکاتلندی است که ملکه این کشور را ترور می‌‌کند تا به جای وی بر اریکه قدرت بنشیند.

خانم «لیبی باسبی» می‌گوید که «ویلیام» تنها مدت کوتاهی پس از حضور در افغانستان وقتی به خانه بازگشت شروع به مالیدن مکرر دست‌هایش مرتب به شستن آن با آب و صابون می‌کند.
مادرش می‌گوید که او مرتب به من می‌گفت که مادر دست‌هایم تمیز نمی‌شوند. من از او سوال می‌کردم که از چه چیز سخن می‌گوید؟
«ویلیام» می‌گفت: نمی‌توانم خون‌ها را از بین ببرم و آنها را پاک کنم.
در 20 مارس سال گذشته این نظامی آمریکایی که تلاش داشت دست‌های خود را تمیز کند،‌ یکباره خودکشی می‌کند. در یک شب او خود را در خودروش حبس می‌‌کند و باوجود التماس‌های مادر و خواهرش و با اینکه نیروهای پلیس اطراف او را گرفته بودند و تلاش داشتند، او را از اقدامش منصرف کنند، اما «ویلیام» در حالی‌که تنها 23 بهار را پشت سر نگذاشته بود، با شلیک یک گلوله به سر خودکشی می‌کند تا به لیست طویل و اسفبار نظامیان آمریکایی ملحق شود که چون وی خودکشی کرده‌اند.

در سال 2012 و برای اولین بار شمار نظامیان آمریکایی که در یک گروه سنی مثلا 20 تا 25 سال دست به خودکشی زدند، پا را از 177 نفر فراتر نهاد تا تعداد آنها فراتر از نظامیان آمریکایی باشد که در میدان‌های جنگ کشته شده‌اند و شمار آنها به 176 نظامی می‌رسید، به عبارت دیگر باید گفت، شمار نظامیان آمریکایی که خود، خود را می‌کشتند، فراتر از شمار نظامیانی شد که به دست دشمنان آمریکا کشته می‌شدند.

این افزایش خودکشی‌ها تمام شاخه‌ها و شعب نیروهای مسلح آمریکا را دربرمی‌گرفت و تنها مختص به یک شعبه یا دایره خاص نبود، به عنوان مثال از میان نیروهای ذخیره آمریکا در سال 2012 ؛ 349 نظامی ذخیره جان خود را از دست دادند که از این تعداد تنها 295 نفر آنها در میدان جنگ کشته شده بودند.

«ویلیام» تنها دو ماه پیش از خودکشی‌اش از ارتش آمریکا بازنشسته شده بود، به همین دلیل پس از مرگش به طور رسمی به لیست کهنه‌ سربازان آمریکایی خودکشی کرده‌ای افزوده شد که تعداد آنها در سال 2012 به 6500 نفر رسیده بود و این در واقع به معنای هر 80 دقیقه یک خودکشی در میان نظامیان آمریکایی است.

مادر «ویلیام» در حین بازگو کردن حکایت پسرش برای گاردین ابعاد ناشناخته و جدیدی از انتشار پدیده خودکشی در ارتش آمریکا را برملا و تاکید می‌کند که هر روز یاس و ناامیدی بیشتری نظامیان آمریکایی در حال انجام وظیفه و همچنین بازنشسته را دربرمی‌گیرد، چون آنها هر روز بیش از گذشته به این نتیجه می‌رسند که فرماندهی نظامی آمریکا مشکلات و گرفتاری‌هایی که آنها با آن مواجه هستند را درنمی‌یابد.

مادر «ویلیام» می‌گوید: فرزندش مانند جوانان دیگر نبود و می‌خواست همیشه فردی متفاوت با دیگران باشد، به همین دلیل در سن 17 سالگی وارد ارتش آمریکا شد.
وی می‌افزاید: همین که وی به خدمت ارتش آمریکا درآمد، در طول یک سال سه بار یه افغانستان اعزام شد. او می‌خواست به رویاهای‌ بلند پروازنه‌اش برسد اما نتیجه جنون و دیوانگی و سرانجام خودکشی او بود.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *