پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

خودکشی نگران کننده در ارتش آمریکا

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 289637
به‌رغم تلاش پنتاگون برای کاهش خودکشی در میان سربازان، ارتش آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، در سال جاری میلادی میزان خودکشی‌ها در میان سربازان آمریکایی نسبت به سال ۲۰۱۲ که رکورد جدیدی را ثبت کرده بود، تغییر اندکی کرده است.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از شبکه ان.بی.سی نیوز نوشت: ارتش آمریکا تا پایان ماه آوریل ۱۶۱ مورد خودکشی بالقوه را در طول مدت سال ۲۰۱۳ در میان سربازان کادر ثابت، ذخیره و سربازان گارد ملی ثبت کرده است که به طور میانگین برابر با یک خودکشی در هر ۱۸ ساعت است.

نیروی زمینی آمریکا که بزرگترین بخش نیروهای مسلح این کشور است، در طول چهار ماهه نخست سال ۲۰۱۳، ۱۰۹ مورد خودکشی را ثبت کرده است.

سال گذشته میلادی هنگامی که خودکشی‌ها در ارتش آمریکا از میزان سربازان کشته شده در جنگ پیشی گرفت، این میزان معادل یک خودکشی در هر ۱۷ ساعت در میان سربازان کادر ثابت، نیروهای ذخیره و گارد ملی بود.

سینتیا اسمیت، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: همچنان با همان جدیت سابق در حال مبارزه با این مشکل هستیم و بر پیشگیری از وقوع خودکشی تاکید داریم. ما در حال حاضر هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا تضمین کنیم اعضای نیروهای مسلح مراقبت‌های بهداشتی لازم را که برای جلوگیری از وقوع این مساله لازم است، دریافت می‌کنند. این موضوع عمیقا ما را نگران می‌کند.

آمار خودکشی‌هایی که ارتش آمریکا در سال‌های اخیر تجربه کرده موجب شده به منظور جلوگیری از این پدیده برنامه‌ها و طرح‌های جدیدی به اجرا درآید، اما برخی فعالان نگران هستند که میزان خودکشی‌ها در سال‌های آینده با خارج شدن سربازان بیشتر از افغانستان هر چه بیشتر افزایش یابد.

در تحقیقی که چند روز پیش منتشر شد، کارشناسان اظهار نگرانی کردند که آن دسته از سربازان آمریکایی که در عراق و افغانستان وقوع چندین انفجار بمب‌های دست‌ساز در نزدیکی خود را تجربه کرده‌اند در خطر بیشتری برای آسیب زدن به خود قرار دارند.

بر اساس این مطالعه، افرادی که آسیب‌های مغزی تروماتیک خفیف و یا ضربه مغزی پیدا کرده‌اند از خطر خودکشی بالاتری برخوردارند.

کرگ برایان که رهبری این بررسی را بر عهده داشته و استاد روانشناسی دانشگاه یوتا است، گفت: ما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که این افزایش میزان آسیب‌های مغزی است که خطر خودکشی را بالا می‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *