چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

افزایش آمار تلفات درگیری ها در مصر

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 268531
افزایش آمار کشته ها و زخمی های حوادث پورت سعید و استفاده پلیس از گاز اشک آور علیه افرادی که قصد نزدیک شدن به ساختمان وزارت کشور مصر را داشتند، از مهمترین اخبار این کشور است.
به گزارش مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، منابع بیمارستانی مصری بیان کردند: تعداد کشته های حوادث پورت سعید به 26 نفر و تعداد زخمی ها به 277 نفر رسیده است.
 
از سوی دیگر حاتم عبداللطیف وزیر حمل و نقل مصر از ساکنان پورت سعید و تظاهرات کنندگان خواست که از پایانه دریایی دور شوند، زیرا بندر پورت سعید از اهمیت حیاتی برای اقتصاد مصر برخوردار است.
 
خبر دیگر اینکه طلعت عبدالله دادستان کل مصر، دادستانهای سوئز و پورت سعید را مامور تحقیق درباره قتل تظاهرات کنندگان در استانهای اسماعیلیه، پورت سعید و سوئز کرد.
 
از سوی دیگر نیروهای امنیتی مصر با پرتاب گاز اشک آور، مانع رسیدن تظاهرات کنندگان به سوی ساختمان وزارت کشور مصر شدند.
 
منابع مصری افزودند: در اثر پرتاب گاز اشک آور، شمار زیادی دچار حالت خفگی شدند.
 
پایگاه الیوم السابع گزارش داد: تظاهرات کنندگان با پرتاب بمبهای آتشزا، مدرسه الحویاتی را در خیابان یوسف الجندی به آتش کشیدند.
 
از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز عربی از آتش سوزی در اداره امنیتی سوئز خبر داد.
 
الیوم السابع نیز به نقل از منابع نیروی دریایی مصر از آمادگی تفنگداران دریایی مصر برای مقابله با حوادث احتمالی در کانال سوئز خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *