جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بازگشت حق آبونمان به قبوض گاز

پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 262826
برخلاف اعلام قبلی مبنی بر دریافت نشدن آبونمان از مشترکان گاز با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در یک اقدام ابهام‌آمیز این مبلغ به قبوض گاز بازگشت.
 
به گزارش جهان به نقل از همشهری آنلاین، مبهم‌تر اینکه آبونمان برخلاف سال‌های قبل از هدفمندی یارانه‌ها که ثابت بوده، تابع هزینه گاز مصرفی شده و متغیر است. درج مبلغ آبونمان از مشترکان گاز از ابتدای مهرماه کلید خورده و مشخص نیست علت این تغییر رفتار در محاسبه گازبها چه بوده است؟ خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که مبلغ آبونمان با دستور ستاد هدفمندی یارانه‌ها به شرکت ملی گاز، گرفته می‌شود. 18دی‌ماه 1389 دو هفته پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی ازجمله گاز، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از دستور رئیس‌جمهور مبنی بر حذف هزینه آبونمان گاز همزمان با اجرای هدفمندی یارانه‌ها خبر داد. جواد اوجی با استناد به دستور رئیس‌جمهور تأکید کرده بود: ازاین‌رو در تعرفه‌های جدید گاز هزینه آبونمان مشترکان محاسبه نشده است.
 
دیروز عده‌ای از شهروندان ضمن انتقاد از نادیده گرفتن دستور رئیس‌جمهور مبنی بر حذف آبونمان در قبوض گاز اظهار داشتند: این اقدام شرکت ملی گاز می‌تواند بهانه‌ای به‌دست مسئولان وزارت نیرو بدهد تا آنها هم از قبوض آب و برق حق آبونمان دریافت کنند.
 
اقدام مبهم و پنهانی شرکت ملی گاز ایران شائبه‌ها مبنی بر دریافت آبونمان گازبها به‌صورت غیرقانونی را نزد افکار عمومی تشدید می‌کند. این گزارش می‌افزاید: اضافه شدن آبونمان در قبوض گاز آن هم به دستور ستاد هدفمندی یارانه‌ها یا بخشنامه سازمان هدفمندی یارانه‌ها این گمانه را تقویت می‌کند که دولت می‌خواهد بخشی از کسری بودجه ناشی از عدم همخوانی منابع و مصارفی ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را جبران کند.
 
همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها محمد رضا عطارزاده معاون وقت وزیر نیرو گفته بود: هیچ‌گونه آبونمان یا تبصره‌های دیگر به قبوض آب اضافه نخواهد شد و از این پس فقط آب‌بها و مالیات بر ارزش افزوده در قبوض محاسبه و دریافت می‌شود. اضافه شدن حق آبونمان به قبوض گاز آن هم در فصول سرد سال باعث خواهد شد تا هزینه گاز مصرفی خانواده‌ها به‌ویژه گازبهای اقشار ضعیف بالا برود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *