دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

توكلی: جریان انحرافی شكست می‌خورد

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 261304
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: جریان انحرافی در انتخابات شكست می‌خورد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، احمد توكلی چهارشنبه‌شب در مراسم پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی بیرجند اظهار كرد: اثر بر صادرات و واردات، بر قدرت رقابت خارجی، بر تامین بودجه دولت، بر سطح عمومی قیمت‌ها و بر تولید و سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مسیرهای تاثیر تغییرات نرخ ارز بر اقتصاد هستند.

وی یادآور شد: اگر كسی بگوید و ادعا كند كه یك شبه وضعیت اقتصادی كشور را سامان می‌دهد بدانید كه دیوانه یا شارلاتان است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال یكی از دانشجویان در ارتباط با علت گرانی‌ها و البته متاثر شدن این مهم از تحریم افزود: فساد مالی، سوء مدیریت، سوء سیاست و سوء تدبیر از دیگر دلایل افزایش نرخ ارز و گرانی‌هاست.

توكلی ادامه داد: در راستای موضوع سوء سیاست باید گفت وقتی كه تكیه بر نفت و درآمدزایی از این راه را مدنظر داشته باشیم مباحث ارزی به نتیجه دلخواه نمی‌رسد و تورم و گرانی‌ها پایدار می‌ماند.

وی تصریح كرد: فساد مالی توزیع درآمد را نابرابر و از مسیر توازن و عدالت خارج می‌سازد و بهره‌وری را كاهش می‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال كه چرا در زمان اختلاف شما با محمود احمدی‌نژاد در مجلس در سایت شما نامه‌ای مبنی بر كناره‌گیری رئیس جمهور درج شد، گفت: این نامه و متن اشتباهی در سایتم درج شد و وقتی متوجه اشتباهم شدم آن را برداشتم.

توكلی در پاسخ به سئوال دیگری از طرف دانشجویی مبنی بر اینكه رهبری فرمودند هر كس اختلاف‌ها را میان بكشد خیانت به كشور كرده است، اظهار كرد: من برای فرمایش رهبری احترام قائل و پیرو خط ایشان هستم و برای متعالی شدن جامعه همگی باید مطیع رهبری و ولایت‌مدار باشیم.

وی یادآور شد: اختلاف سمی كشنده در عرصه و نظام اقتصادی است و این خصلت، هر نظام به ویژه نظام اقتصادی را دچار چالش‌های فراونی می‌كند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال كه چرا مجلس و دولت اختلاف را كنار نمی‌گذارند و باهم به طور همدل و با كمك هم امور را به پیش نمی‌برند، تصریح كرد: مجلس راهكار به دولت ارائه می‌دهد ولی دولت گوش نمی‌كند و البته این وظیفه مجلس نیست كه همیشه راهكار ارائه كند.

توكلی ادامه داد: وقتی رئیس دولت می‌گوید من مشخص قانون و قانون را می‌شناسم راهكارهای مجلس به چه دردی می‌خورد و از طرفی باید بدانیم كه همه افراد باید تابع قانون باشند.

وی در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری مبنی بر اینكه آیا جریان انحرافی كه بحث ورودش به انتخابات دوره بعد مطرح شده صحت دارد، افزود: آری جریان انحرافی یك واقعیت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی كه یكی از این آقایان در جلسه‌ای و به طور علنی بگوید كه دوره اسلام تمام شده همان طور كه دوره اسب دوانی دیگر به سر آمده است به طور یقین این افراد و حامیانش انحرافی هستند.

توكلی در پاسخ به سئوال یكی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینكه آیا جریان انحرافی در انتخابات پیروز یا شكست می‌خورد، اظهار كرد: به نظر من این جریان در انتخابات دوره بعد شكست می‌خورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *