جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

هدف جریان انحراف ازتعدد کاندیدا چیست؟

شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 286054
نگاهی به لیست چهره های داوطلب برای انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهد که تعداد بالایی از این افراد منتسب یا عضو جریان موسوم به انحرافی هستند.
هدف جریان انحراف ازتعدد کاندیدا چیست؟
به گزارش جهان، تعدد نامزدهای جریان انحرافی در حالی است که پیشتر از دو یا سه چهره این جریان به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نام برده می شد.

اکنون اما و در ساعات پایانی ثبت نام شاهد ورود چهره های جدید و البته درجه دو این جریان در ستاد انتخابات هستیم.

به نظر می رسد که اتاق فکر جریان انحرافی در صدد است تا با کاندیداتوری همه یاران خود در انتخابات هزینه ردصلاحیت ها را برای شورای نگهبان بالا ببرد تا شاید از این طریق بتواند با جوسازی علیه شورای نگهبان، کاندیدای اصلی یا یکی از کاندیداهای خود را وارد چرخه نهایی رقابت انتخابات کند.

احتمال دیگر کنار کشیدن کاندیداهای درجه دو در لحظه آخر به نفع کاندیدا و لیدر جریان انحرافی است تا بدین طریق نیز جوسازی این جریان پیگیری شود. همچنین انحرافی ها خواهند کوشید تا با ردصلاحیت چهره های مطرح خود، تقابل "دولت - شورای نگهبان" و در نهایت تقابل بالاتری را رقم بزنند.

تقلاهای جریان انحراف در حالی پی ریزی شده است که تجربه نشان داده که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها تحت تاثیر جوسازی ها قرار نمی گیرد. از سوی دیگر آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان اخیرا تاکید کرده که شورای نگهبان سر سوزنی از قانون تجاوز نمی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *