پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۱

نارنگی پاکستان، ارز آور و شیرین جان+عکس

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 259004
«کینو» یا نارنگی یکی از محصولات صادراتی مهم پاکستان است که بیش از ۱۵۰ شرکت تولیدات متنوع این محصول از جمله آب نارنگی و مربا را به کشورهای مختلف جهان صادر می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شهر لاهور مرکز ایالت «پنجاب» مرکز صادرات کینو است. کینو میوه‌ای مانند نارنگی اما بزرگ‌تر و پر‌آب تر از آن و بسیار شیرین است.


نارنگی پاکستانی ترش نیست و مرغوبیت آن از اندازه و پوست روشنش مشخص می‌شود.


«وحید احمد» مسئول صادرات میوه و مرکبات پاکستان می‌گوید: صادرات نارنگی پاکستانی به دبی و سریلانکا آغاز شد است و در مرحله اول ۳۰ کانتینر به وزن ۷۸۰ تن به این کشور ها صادر شد.


شهر «سرگودا» واقع در ایالت «پنجاب» مرکز تولید بهترین نارنگی پاکستان است و به محض شروع فصل سرما برداشت این محصول آغاز می‌شود.


نارنگی پاکستانی یک محصول انحصاری است که به روسیه، امارات متحده عربی، افغانستان، ایران، مالزی، اندونزی و سایر کشورهای دنیا صادر می‌شود و طرفداران زیادی در این کشور‌ها دارد.


نارنگی پاکستانی در انگلیس طرفداران زیادی پیدا کرده است و از بین میوه‌ها، نارنگی و انبه پاکستان جایگاه ویژه‌ای در بازارهای میوه جهان دارند.

برگزاری جشنواره میوه‌های پاکستانی در قلب اروپا تقاضا برای واردات نارنگی پاکستانی و سایر مرکبات را افزایش داده است. در این جشنواره‌ها نه تنها تجار و وارد کنندگان میوه بلکه مردم عادی نیز با طعم نارنگی پاکستانی آشنا شدند.


بیش از ۱۵۰ شرکت پاکستانی در صادرات نارنگی فعالیت دارند که محصولات مختلفی از جمله آب نارنگی و مربای نارنگی را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عکس ششم چیه؟چه ربطی داره؟ازدستتون در رفته؟