شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۲۳

وقتی خودروهای چينی در بازار ايران ترك مي خورند

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 438205
اين روزها سرمای بازار خودرو در اوج گرمای تابستان شايد يك اتفاق نادر در سال‌های اخير باشد، بازار خودرويی كه حسابي شل كرده و ديگر توان بالا رفتن از سربالايی قيمت هارا ندارد.
وقتی خودروهای چينی در بازار ايران ترك مي خورند
به گزارش جهان، این روزها که بازار خودرو روزهای سردی را سپری می‌کند، این خودروهای کم کیفیت چینی هستند که بیشترین رکورد و البته کاهش قیمت‌ها را جلوی نرخ خود می‌بینند.

چینی هایی که در زمان تحریم با کلی عشوه و ناز وارد بازار ایران شدند این روزها، خواب ندارند و در فکر ترفندی جدید برای فروش هستند.

ترفندهایی که از پشت پرده قیمت گذاری این خودروها و حاشیه سود بالای آنها رونمایی می‌کند.

این حقیقت تلخ در قیمت‌های کذایی این خودروها زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که شرکت جیلیران خودرو که عرضه کننده خودروهای چینی است، برخی از مدل‌های خودرو را با ١٤ میلیون تومان تخفیف عرضه می‌کند، و این سؤال قابل تأمل را در بین مشتریان خودرو ایجاد می‌کند که مگر سود این خودرو چقدر بوده که اکنون این تخفیف غیر متعارف برای آن در نظر گرفته شده است.

البته از این قاعده خودروهای مدیران خودرو ( ام وی ام) و خودروهای کرمان خودرو ( جک و لیفان) هم مستثنی نیستند و وضعیت مطلوبی در بازار ندارند.

دنده این گزارش را عوض می‌کنیم و کمی از مبحث قیمت گذاری این خودروها دور می‌شویم، می‌رسیم به ایستگاه کیفیت که اصلاً ساز چینی‌ها در آن کوک نیست.

طبق آمارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، چینی‌ها همیشه صدر نشین خودروهای بی کیفیت بوده‌اند.

آنجایی که هم از نظر فنی و هم خدمات پس از فروش و حتی رضایت مندی مشتریان شرایط خوبی را نشان نمی‌دهند.

سال‌هاست که شرکت‌های مختلف خودروسازی فرش قرمزشان زیر پای چینی‌ها پهن بود و از پکن تا بهتر بگوییم کرمان با پروازهای چارتری رفت آمد می‌کردند.

اما این روزها و با شنیده شدن خبرهای خوش مذاکرات مشتریان خودرو برای خرید استخاره می‌گیرند و ظاهراً صبر را به خرید ترجیح می‌دهند.

ترجیحی که به شدت قیمت خودروهای چینی را در بازار ترک داد و کار را به تخفیف های آنچنانی کشاند که البته باز هم این زخم چینی های بازار ایران را بند نزد.

بر اساس این گزارش با کاهش چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و وارداتی، بیشتر نام خودروهای رنگارنگ چینی است که از مد افتاده و خریداران کمتری دارند.

حال باید دید شرکت‌های خصوصی خودروساز ایران در این پیچ تند کاهش قیمت‌ها و مشتریان سختگیر خودرو چه راهکاری را برای قرارداد با شرکای جدید و خوشنام و البته با کیفیت در دستور دارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فدایی
این همه مشکل تو کشورمونه چه گیری دادین به خودروهای چینی
كامي
خوشم مياد به سايپا و ايران خودرو كه تحت هيچ شرايطي كوتاه نميان و يك ذره از سودشون كم نميكنن
يعني واقعا رو كه رو نيس سنگ پاي قزوينه!!!!!
جناب آقاي بذرپاش بفرما
میم لام
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به آقای بذرپاش داره.
شما یه نگاهی به میزان واردات کالاهای چینی در این دولت و مقایسه اش با دولت های قبلی بندازی میفهمی این دولت چه گندی زده...با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه...
امسال شما دوست عزیز با تفکرات دوران هشت ساله حکومت دولت پاکان کارو به اینجا کشوندید حالا طلبکار هم هستید...
بذرپاش که خیلی وقته مدیر سایپا نیست...!!

چه ربطی به اون داره؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
برادر برا چی پایین بیارند ؟
دولت که قرار بنز و فولکس واگن وارد کنه اینام قیمتاشون بالای 100 تومنه .
عملا سایپا و ایران خودرو بازهم در بازار رقیبی ندارند .
هنر دولت این میتونه باشه که باشرکت هایی قرار داد ببندند که قیمت های خودروشون همانند دو فرغون ساز داخلی باشه .
نه چند ده برابر .....
Iran, Islamic Republic of
یک مدت که مردم خودرو های بی کیفیت ایران خودرو را نخرند مجبورند با دو سوم قیمت این خودرو ها را به مردم عرضه نمایند
Iran, Islamic Republic of
برادر خودرو یه نیاز و با پولی هم که داریم مجبوریم بخریم .
الان چهار سال اینا قیمتشونا هی بالا می برند تا حالا دید 1000 تومن کم کنند ازقینتاشون ؟
خود دولتم حمایت می کنه از افزایش قیمت
بعدشم خودرو ماست نیست که یه هفته نخریم خراب بشه .
fz
Iran, Islamic Republic of
یقین دارم کسی که این مطلب را نگاشته هیچ وقت
خودروی چینی استفاده نکرده به دلایل زیر.
اولا بنده یک خودروی ام وی ام 110 دارم که به خاطر فروش شرایطی و ابتدا به ناچار این خودرو را گرفتم
و قبلا هم پراید داشتم.از لحاظ کیفیت قابل قیاس با پراید نیست. امکانات زیاد کیفیت خوب نسبت به خودرو های داخلی باعث شده که اگر پول بیشتری داشته باشم حتما خودروی چینی می خرم.
دوم اینکه این خودرو ها به اجبار قیمت بالایی دارند و با ترفند تخفیف در واقع دارند اجبار دولتی را دور می زنند وگرنه ایران خودرو و سایپا باید تعطیل می شدند.طبیعی است که آنها هم از سودزیاد بدشون نمی آید.
سوم اینکه خودروهایی با کیفیت پایین تر و با قیمتی بالاتر را سایپا تولید می کند مثل:
ُS300 سایپا نسبت به جیلی
H320 , H330 نسبت به جک و....
خواهشمند است در انتقاد جانب انصاف را رعایت کنید.
Iran, Islamic Republic of
نكته دوم طرفداري عجيب سازمان مثلا استاندارد!! از خودرو سازان كشور است. در حاليكه بيشتر آمار رضايت مثلا زير 25 مليوني متعلق به ام وي ام 110 است اما طبق آمار اينها، بدترين خودرو است!! اتفاقا وقتي پيگير مي شوي ميبيني كه از نظر موتور، شاسي، خدمات جانبي، ترمز و .. كه بسيار مهم هستند اين خودرو كمترين ايراد را دارد و براي خراب كردن نمره كيفيت آن به ناچار 50 نمره منفي به رنگ بدنه داده اند تا در كل نمره بدي بياورد. آينها مردم رو چي فرض كرده اند خدا داند!!
حسن
سلام.
بنده خودرودی ام وی ام 530 دارم.نسبت به سمند و ال نود به شدتتتتت با کیفیت و عالیه!
خودرو سازای داخلی باید هم زورشون بیاد حضور این ماشینهای چینی در بازار رو .چون خودروساز چینی با قیمت معادل 44 میلیون یه ماشین با آپشن بالا مثل سانروف و...عرضه می کنه و در مقابل خودرو سازای داخلی ماشینهای بی کیفیتی مثل پزو پارس رو نزدیک به 40 میلیون عرضه می کنن اونهم با اییین همه نارضایتی
البته باید گفت ایران خودرو و سایپا از نظر کیفیت دست چینی ها رو از پشت بسته اند . صد رحمت به چینی ها . دوستان 206 تیپ 5 صفر خریده کاپوت که سر جای خودش نیست هر ده روز هم تسمه دینام پاره می کنه برده گارانتی میگن باید کلش عوض بشه ازاد 400 هزار تومن ولی ما قطعه نداریم .
لطفا اینگونه قضاوت نکنید این خودروها به مراتب با کیفیت تر از خودروهای ساخت داخل هستند .
نوع خرید مردم بیانگر موضوع است .
Iran, Islamic Republic of
نكته دوم طرفداري عجيب سازمان مثلا استاندارد!! از خودرو سازان كشور است. در حاليكه بيشتر آمار رضايت مثلا زير 25 مليوني متعلق به ام وي ام 110 است اما طبق آمار اينها، بدترين خودرو است!! اتفاقا وقتي پيگير مي شوي ميبيني كه از نظر موتور، شاسي، خدمات جانبي، ترمز و .. كه بسيار مهم هستند اين خودرو كمترين ايراد را دارد و براي خراب كردن نمره كيفيت آن به ناچار 50 نمره منفي به رنگ بدنه داده اند تا در كل نمره بدي بياورد. آينها مردم رو چي فرض كرده اند خدا داند!!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
«چینی هایی که در زمان تحریم با کلی عشوه و ناز وارد بازار ایران شدند این روزها، خواب ندارند و در فکر ترفندی جدید برای فروش هستند.» این جملتون اشتباه است چینی ها به قیمت خیلی پایین تر از اینا راضی هستند مشکل جای دیگری است.
Romania
دوست عزیز....تا جایی که بنده اطلاع دارم افزایش قیمت های خودروهای چینی تحت فشار ایران خودرو و سایپا بوده....الانم دارن از راهی که میتونن برای کاهشش استفاده میکنن
lمهدوی
سه سال لیفان 620 -1800 داشتم خیلی هم راضی بودم بر خودروهای ایرانی واقعا ترجیح دارد
محمد
Iran, Islamic Republic of
باید یاداور شد که کیفیت خودرو های چینی به مراتب از خودرو سازان دولتی و داخلی ایران بهتر هست و اگر انها قیمت ها را پایین اورده اند از این بابت است که ارامش داشتن بازاری انحصاری را مانند ایرانخودرو و سایپا ندارند و طبیعتا قیمت ها را ارزان می کنند
امیدواریم که این انحصار برای همیشه از بازار ایران برداشته شود تا مردم ایران هم حق انتخاب داشته باشند
فکر نمی کنم درخواست زیادی باشه ولی در این شرایطی که حدود 40 سال خودرو سازان به ان عادت کرده اند باید یک تصمیم جدی و برای همیشه گرفت
ضمنا 50 سال حمایت از یکی دو شرکت خودرو ساز داخلی باید کافی باشه
Iran, Islamic Republic of
ملت گفتن که نوکری روسها و چینی ها به ضرر کشوره شما گوش نکردی
مجید
یعنی به نظر شما جک یا لیفان با محصولات سایپا و ایرانخودرو قابل مقایسه است یه تایر این خودرو ها به 100 تا سمندو پرشیا می ارزه
تا کی دروغ غ غ غ غ غ غ غ غ
احمد
واقعا جالبه که خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا خیلی بهتر از این خودرو های چینی نیست که حالا برای زمین خوردن اینها خوشحالیم
بله خوشجالیم چون اگه قراره بنجول و آشغال بخریم حداقل داخلیش رو بخریم که مردم خودمون هم به یه نونی برسن
ولی یه نکته ای هم توی صحبت دوستان دیدم که بی راه نیست اشاره بشه که چرا از قرارداد بستن با خودرو سازان خارجی خوشحالیم ؟ چرا همیشه دوست داریم صورت مسئله رو پاک کنیم ؟ در حالیکه دولت باید بیاد و نظارت کنه رو خودرو سازان داخلی تا دست از این دزدی هاشون بردارن ( نگید زور دولت نمیرسه که این دروغی بزرگه !! ) چه با تصویب قانون چه با اعمال فشار
عبدي
قبل از جولان خودروهاي چيني در نيمه دوم دهه هشتاد شاهد سيل ورود قطعات چيني بي كيفيت به زنجيره تامين خودروسازان بويژه سايپا بوده ايم اوج اين تسليم مربوط به دوران تصدي آقاي مدني بر مديرعاملي سازه گستر بود و جالبتر اينكه ايشان همين مسير را در زمان مديرعاملي سايپا در قرارداد با 3 خودورساز چيني ادامه داد و آثار منفي آن در زمينه هاي ميفيت، قيمت، تامين و ...... از حوصله اين متن خارج است.