دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲

"آلمان باید رسما عذرخواهی کند"

پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 257460
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم کردن حمله به سفارت ایران در برلین، گفت: تنها اظهار تاسف وزارت خارجه آلمان کافی نبوده و باید ضمن تامین خسارت‌های مادی و حیثیتی، رسما دولت این کشور عذرخواهی کند.
به گزارش جهان، سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حمله به سفارت ایران در آلمان، اظهار کرد: سفارتخانه و کنسولگری هر کشوری در کشور میزبان مانند خاک آن کشور و جزو سرزمین کشور میهمان است و تامین امنیت آن بر عهده کشور میزبان بوده و او موظف است مطابق با تمام قوانین کنوانسیون‌های بین‌المللی دیپلماتیک امنیت آن را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: در اتفاق روز گذشته علیرغم اطلاع‌رسانی مقامات ایرانی به پلیس آلمان، اما پلیس این کشور به موقع حضور پیدا نکرده و پس از حمله از در محل حاضر شده است که این امر نشان می‌دهد دولت آلمان کوتاهی کرده و باید پاسخگوی خسارات وارده و جبران آن باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دولت آلمان به طور مستقیم مسوول است و باید پاسخگو باشد، اظهار کرد: پاسخگویی نیز این نیست که اظهار تاسف کنند زیرا در روز روشن یک گروه تروریستی به کنسولگری کشوری حمله می‌کنند و بعد کشور میزبان تنها بگوید متاسفیم لذا دولت آلمان باید با مسببین این اتفاق برخورد و آن‌ها را محاکمه کند.

نقوی‌حسینی در ادامه افزود: همچنین از وزارت امور خارجه انتظار می‌رود حقوق دیپلماتیک کشور ما را نسبت به این مساله دنبال کند و از دولت آلمان بخواهد که مطابق قوانین داخلی آلمان، مسببین آن را محاکمه کرده و خسارت‌های مالی، معنوی و حیثیتی را جبران کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت آلمان موظف است رسما از این اتفاق عذرخواهی کند، ابراز داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز بر اساس وظایف نظارتی خود این موضوع را بررسی کرده و از وزارت امور خارجه می‌خواهد که اقدامات لازم را انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Malaysia
سلام - مگر ما در خصوص سفارت انگليس حقوق آنها را رعايت كرديم ...
تنها مقابله به مثل میتواند راهگشا باشد