پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دولت آلمان رسماً از ایران عذرخواهی کند

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب: 257546
رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به حمله منافقین به سفارت کشورمان در برلین گفت:وزیر خارجه آلمان در تماس با صالحی رسماً عذرخواهی کرده اما این کافی نیست بلکه باید دولت آلمان رسماً از دولت و ملت ایران عذرخواهی کند.
به گزارش جهان، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با تسنیم، با اشاره به حمله روز گذشته جمعی از منافقین به سفارت ایران در برلین گفت: این اقدام نتیجه تصمیم اشتباه اتحادیه اروپا است که با سردمداری انگلیس این گروهک را از لیست سیاه تروریست‌ها خارج کرد.

وی افزود: ما اعلام کرده‌ایم که تغییر نام این گروهک با توجه به اینکه سران آن همان تروریست‌های قبلی هستند، تغییری در ماهیت منافقین ایجاد نمی‌کند و در واقع اقدام روز گذشته منافقین اولین اقدام آنها از این جنس نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا را به تجدیدنظر در تصمیم اشتباه خود و خارج شدن منافقین از لیست تروریست‌ها دعوت می‌کند.

بروجردی اضافه کرد: به کشورهای غربی هشدار می‌دهیم که اینگونه اقدامات تاثیر بسیار منفی در اذهان ملت ایران و روابط دو کشور ایجاد می‌کند و اروپایی‌ها نباید اجازه وقوع چنین اقداماتی را بدهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وزیر خارجه آلمان در تماس با وزیر خارجه کشورمان رسماً عذرخواهی کرده اما این کافی نیست بلکه باید دولت آلمان رسماً از دولت و ملت ایران به خطر وقوع چنین حادثه‌ای عذرخواهی کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان گفت: وزیر خارجه آلمان باید با حضور در محل سفارت کشورمان در برلین ضمن اینکه از نزدیک اقدام منافیقن را ملاحظه کند، باید دستور جبران خسارات ناشی از این اقدام را صادر کند.

عصر روز چهارشنبه تعدادی از هواداران گروهک منافقین در شهر برلین با حمله به سفارت ایران در برلین، برای مدتی در حیاط سفارتخانه حضور داشته و به برخی از امکان آسیب زدند.

آنطور که رسانه‌ها خبر داده‌اند، این افراد علت حمله به سفارتخانه ایران را حمایت دولت و مردم این کشور از مردم غزه در جریان جنگ 8روزه غزه اعلام کرده‌اند.

مقاومت اسلامی فلسطین در جریان حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه، با استفاده از موشک‌های ایران فجر، تل‌آویو، دیمونا و برخی اماکن حساس اسن کشور را هدف قرار دادند. فرماندهای نظامی ایران گفته‌اند که تکنولوژی ساخت این نوع از موشک‌ها را به حماس و گروه‌های مقاومت منتقل کرده‌اند.

استفاده حماس از این راکت‌ها موجب شد که اسرائیل در حمله زمینی به غزه ناکام مانده و با کمک بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و چند کشور عربی منطقه، سران مقاومت را وادار به قبول آتش‌بس کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *