دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۲

حمله جنگنده های سعودی به سفارت ایران در صنعا

يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 445538
ساختمان سفارت ایران و خانه سفیر عمان بر اثر حمله جنگنده های سعودی در صنعا آسیب جدی دید.
به گزارش جهان، سفیر ایران در صنعا در گفتگو با صداوسیما عنوان کرد: هواپیماهای سعودی، صنعا را هدف بمباران‌های متعدد قرار داده که در جریان آن اقامتگاه سفیر عمان در این کشور و خانه پسر علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن، تخریب شده است.

به گفته حسین نیکنام، سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز که در کنار اقامتگاه سفیر عمان قرار داشته آسیب دیده و در و پنجره‌های آن تخریب شده است.

او هدف از این حمله‌ها را نابودی خانه سفیر عمان و پسر رئیس جمهوری سابق یمن دانسته است.

به نوشته این رسانه منطقه‌ای که سفارت ایران در صنعا در آن واقع شده، شب گذشته سه بار بمباران شده است.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله جنگنده‌های نیروهای ائتلاف را به اقامتگاه سفیر عمان محکوم کرد و آن را خلاف مقررات بین‌المللی مربوط به مصونیت اماکن دیپلماتیک دانست.

پیش از این در فروردین ماه گذشته نیز وزارت خارجه ایران از آسیب دیدن سفارت ایران در صنعا بر اثر اصابت راکت در اطراف این ساختمان خبر داده بود.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از اسفندماه حمله هوایی به یمن را علیه حوثی‌های این کشور آغاز کرده است.

حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران گفته است که تهران راه حلی سیاسی برای کمک به عربستان سعودی «در خروج از بحران یمن» ارائه داده است. او گفته است که جنگ در یمن «برنده نظامی» ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.. .
عجب عزتی داریم الان آقای روحانی!

شرمنده نشی یه وقت
واکنش دولت تدبیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟