جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بازداشت مجری سابق بی‌بی‌سی به اتهام فساد اخلاقی+عکس

پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب: 255009
ˈدیو لی تراویسˈ یکی از مجریان سابق ˈبی بی سیˈ روز پنجشنبه به اتهام فساد اخلاقی و آزار و اذیت جنسی، توسط پلیس متروپلیتن لندن بازداشت شد.
بازداشت مجری سابق بی‌بی‌سی به اتهام فساد اخلاقی+عکس
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، تراویس در دهه های 1970 و 1980 میلادی از مجریان معروف رادیو ˈبی بی سیˈ بود و با ˈجیمی ساویلˈ دیگر مجری مشهور ˈبی بی سیˈ که فساد اخلاقی گسترده وی ماه گذشته فاش شد نیز ارتباطاتی داشته است.

پلیس لندن عصر پنجشنبه بدون نام بردن از تراویس تایید کرد یک مرد 67 ساله را که از مجریان سابق ˈبی بی سیˈ است بازداشت کرده است. بلافاصله پس از پخش این خبر، رسانه ها فرد بازداشت شده را ˈدیو لی تراویسˈ معرفی کردند.

تراویس، چهارمین فردی است که در جریان تحقیقات پلیس در مورد پرونده فساد اخلاقی ˈجیمی ساویلˈ بازداشت می شود.

ˈجیمی ساویلˈ که در دهه 1960 میلادی کار خود را در رادیو و تلویزیون ˈبی بی سیˈ آغاز کرد به مدت چهار دهه از مجریان مشهور این بنگاه بود و حتی لقب ˈسرˈ دریافت کرده بود.

ساویل در اکتبر 2011 میلادی و در سن 84 سالگی مرد، اما هنوز سالگرد مرگ وی فرا نرسیده بود که گزارش های فساد اخلاقی وی رسانه ای شد.

این مجری سرشناس متهم است که در طول بیش از چهار دهه فعالیت خود در ˈبی بی سیˈ صدها نفر از زنان و دختران را مورد تجاوز و یا آزار و اذیت جنسی قرار داده است. برخی از این دختران کمتر از 16 سال سن داشته اند.

نخستین تحقیقات درباره فساد اخلاقی جیمی ساویل در دسامبر سال گذشته و چند ماه پس از مرگ وی توسط یک برنامه تلویزیونی ˈبی بی سیˈ موسوم به ˈنیوزنایتˈ انجام شد ولی ظاهرا مدیران ˈبی بی سیˈ پس از اطلاع از موضوع این تحقیقات، دستور توقف برنامه و بایگانی شدن مطالب تهیه شده را صادر کردند و اجازه ندادند این برنامه پخش شود.

عدم پخش گزارش ˈنیوز نایتˈ درباره فعالیت ˈجیمی ساویلˈ باعث شد که واقعیات موجود درباره این مجری ˈبی بی سیˈ چند ماه دیگر پوشیده بماند اما سرانجام شبکه تلویزیونی ˈآی تی ویˈ ماه گذشته اقدام به پخش گزارشی درباره سوءاستفاده جنسی ساویل کرد و بنگاه سخن پراکنی ˈبی بی سیˈ را با بحران تازه ای مواجه نمود.

پس از پخش این برنامه، مقامات پلیس انگلیس نیز تایید کردند که چندین شکایت از زنان و دخترانی که قربانی سوءاستفاده جنسی جیمی ساویل بوده اند، دریافت کرده اند و سرگرم تحقیق درباره این اتهامات هستند.

مقامات پلیس روز پنجشنبه اعلام کردند که تعداد قربانیان بالقوه پرونده سوءاستفاده جنسی در ˈبی بی سیˈ به حدود 450 مورد افزایش یافته و تاکنون 200 اتهام رسمی نیز در این زمینه علیه ساویل و همکاران سابق وی ثبت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *