سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

رونمایی از هواناو جدید ایرانی در روزهای آینده

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 251339
وزیر دفاع گفت: به زودی و در روزهای آینده از «هواناو» و موشک‌های جدیدی رونمایی خواهیم کرد که قابلیت‌های جدیدی را در اختیار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای جدید این وزارتخانه در حوزه تسلیحات جدید گفت: به زودی و در روزهای آینده از «هواناو» جدیدی رونمایی خواهیم کرد که قابلیت‌های جدیدی را در اختیار نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد.

وی همچنین از رونمایی موشک‌های جدید توسط وزارت دفاع جمهوری اسلامی که به طور کامل در داخل ساخته شده‌اند خبر داد.

وزیر دفاع در پاسخ به سؤال دیگری درباره تلاش‌های این وزارتخانه برای فرستادن ماهواره‌های سنگین‌تر به مدارهای بالایی زمین گفت: این مسئله در دستور کار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار دارد ولی به طور طبیعی دستیابی به آن کمی زمان می‌برد.

وحیدی ادامه داد: در حوزه ماهواره‌هایی با مدار پایین، اقدامات خوبی در این خصوص داشته‌ایم و برنامه‌های ما به طور طبیعی برای پرتاب ماهواره‌ها به این مدار دنبال می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد گفت‌وگو توسط نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ایران بوده است و تهدیدات مطرح شده علیه ایران در مناظرات دو کاندیدای این انتخابات گفت:‌ همانطور که شما گفتید بحث انتخابات است. در انتخابات حرف‌های زیادی زده می‌شود که هیچ‌کدام معلوم نیست قابلیت اجرا داشته باشد.

وزیر دفاع ادامه داد: به طور طبیعی آنها هر کدام به دنبال کسب حمایت لابی صهیونیستی هستند و حرف‌هایی را بزنند که به مذاق صهیونیست‌ها بیشتر خوش بیاید.

وی افزود: آمریکایی‌ها خود می‌دانند که نمی‌توانند عملیاتی را علیه ایران انجام دهند و این حرف‌ها بیشتر مصرف انتخاباتی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *