چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰
۴
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اعلام کرد:

گفتمان پیشرفت اسلامی، مبنای انتخاباتی اصولگرایان تحول‌خواه

‫ورود به رقابت زودرس انتخاباتی و معرفی سریع نامزد نهایی را نادرست می‌دانیم‬
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 250026
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه همانگونه که در گذشته نیز بر آن تأکید نمودیم ورود زودهنگام به عرصه انتخابات را به صلاح کشور نمی دانیم، گفت: اصولگرایان تحولخواه با گفتمان پیشرفت اسلامی در انتخابات یازدهم شرکت می‌کنند.
گفتمان پیشرفت اسلامی، مبنای انتخاباتی اصولگرایان تحول‌خواه
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی با بیان سه ویژگی نامزد مورد حمایت جریان تحولخواه برای انتخابات ریاست جمهوری به فارس گفت: گفتمان شفاف و مبانی نظری مشخص، برنامه مناسب بر مبنای مبانی نظری اسلام ناب بر اساس اقتضائات و نیازهای روز و آینده کشور و نیز توجه به عناصر انسانی و کادر مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های مناسب خدمتگذاری، از شرایط لازم کاندیدای ما خواهد بود.
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما به نامزد خاصی رسیده‌اید یا نه گفت: اساسا ورود به رقابت زودرس انتخاباتی و انتخاب سریع نامزد نهایی را نادرست و سبب درونی کردن اختلافات و ایجاد تشتت در مجموعه اصولگرایان می‌دانیم. لذا توجه ما معطوف به مقدمات ورود صحیح به عرصه انتخابات و بهره‌گیری از فرصت انتخابات برای تحول در جامعه می‌باشد و بر همین اساس آغاز این تحول را مبتنی بر مبانی نظری درست و برگرفته از اسلام ناب قرار دادیم.
 
دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به گفتمان این جریان به تلاش های انجام شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: از مدتها قبل دفاتر جمعیت در قم و تهران تلاش جدی برای تدوین مبانی نظری گفتمان پیشرفت اسلامی  را آغاز نمودند که ماحصل این تلاش کسب منطومه مشخصی است که مبتنی بر آن گفتمان پیشرفت اسلامی شکل خواهد گرفت.
 
زاکانی با بیان این که
اساسا ورود به رقابت زودرس انتخاباتی و انتخاب سریع نامزد نهایی را نادرست و سبب درونی کردن اختلافات و ایجاد تشتت در مجموعه اصولگرایان می‌دانیم.
مبانی نظری  گفتمان پیشرفت اسلامی برگرفته از مبانی ناب اسلام است که با نگاه اجتهادی امام و رهبری تبیین شده است افزود:‌معتقدیم مشکل جدی کشور در برنامه‌ریزی،‌ نداشتن مبانی اسلامی و استفاده کورکورانه از مبانی و مدل توسعه غربی است لذا تلاش شد تا نظریه اسلامی پیشرفت را که حاصل تحقیق و مطالعه چندین ساله اساتید حوزه و دانشگاه و بر اساس نگاه اجتهادی امام و رهبری و نیز منظومه فکری بزرگانی همچون علامه طباطبایی، شهید مطهری، شهید صدر و بزرگان حوزه و دانشگاه است تدوین کرده تا بتوانیم این خلأ بزرگ در برنامه ریزی‌های کلان کشور را برطرف نماییم.
 
زاکانی به تلاش‌های صورت گرفته در تبیین این گفتمان به جامعه اشاره کرد و افزود: از ماه ها قبل سلسله جلساتی با حضور عناصر فعال و صاحبنظر این عرصه برگزار شد و مجموعه‌های مطالعاتی نیز جهت دریافت فهم درستی از این گفتمان با رجوع به تلاش‌های محققان عزیز در این حوزه تشکیل گردید و امروز نیز تلاشی مضاعف برای تدقیق و ایجاد زمینه بسط اجتماعی آن را شروع نمودیم و در آینده نیز انشاءالله به صورت گسترده‌تری به تبییین این گفتمان خواهیم پرداخت.
 
دبیرکل جمعیت رهپویان در پایان خاطرنشان کرد: معتقدیم که راه سعادت توجه به ضرورت تحول در جامعه از مسیر تحقق این گفتمان و استخراج برنامه های مدون و مشخص برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب است. لذا دقت در تنظیم مبانی شفاف را یک اصل می‌دانیم و تلاشمان معطوف به این است که با برنامه‌های مشخص و ملموس مسیر رسیدن به این گفتمان را طراحی کنیم و از همین رو نامزد نهایی ما نیز با مؤلفه‌ها و مشخصه‌های گفتمان پیشرفت اسلامی معلوم خواهد گردید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر واقعا این اتفاقاتی که جنابعالی می فرمایید عمل شود...اگر فقط در حرف باقی نماند...
با این تفسیر احمدی نژآد دارای مدون ترین برنامه در دوره های گذشته بوده است که این افراد از وی حمایت کردند!
Canada
مرد م مومن؛فعلا جوابگوي عملكرد گذشته خودتون باشيد
Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالي
مطالبي كه جناب دكتر زاكاني بيان مي كنند تلاش بيش از 30 سال نظام اسلامي و دانشگاهيان و حوزويان براي تحقق اين اهداف است.
من گمان نمي كنم ايشان با اين بيانات كلي كه همه ما كم و بيش آن را مي دانيم كاري از پيش ببرند .
سخنان آرماني ايشان اگر از روي مداقه و تفكر عميق باشد لازم است اما كافي نيست. ايشان و يا همكارانشان اگر بخواهند موفق باشند بايستي با واقعيت هاي ملموس اجتماعي با مردم و نخبگان سخن بگويد و اين سخنان آرماني را تقريبا تمامي رئساي جمهور مي گفتند اما در عمل يا به كلي منكر مي شدند و يا كاري از پيش نمي بردند.
بنده خواهش مي كنم موضع گفتماني خود را هم از نظر مباني و هم از نظر اجرايي و عملياتي تبيين نماييد تا دچار تفاسير و توجيهات بي مورد نشويم.
باتشكر