جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

نظرمعاون رامنی درباره تحولات غرب آسیا

پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 246779
معاون میت رامنی نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخنرانی تندی را علیه سیاست خارجی باراک اوباما ایراد کرد و گفت که به دلیل سیاستهای رئیس جمهوری آمریکا، خاورمیانه همچون اعتراض‌های سال ۱۹۷۹ علیه سفارت آمریکا در تهران شده است.
به گزارش جهان، عصر امروز به نقل از پایگاه اینترنتی "هیل"، پال رایان معاون میت رامنی نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این سخنرانی به چهارم نوامبر سال ۱۹۷۹ اشاره کرد، جایی که انقلابیون اسلامی در ایران به سفارت آمریکا در تهران حمله کردند و تعدادی آمریکایی را به گروگان گرفتند.

پال رایان در ادامه خاطر نشان کرد که اوباما در جامه عمل پوشاندن به ایجاد صلح در خاورمیانه شکست خورده است.

وی افزود: منظور من این است که زمانیکه تلویزیون را روشن می کنید حوادث سال ۱۹۷۹ تهران را به یاد می آورید . معترضان در سراسر کشورها در حال به آتش کشیدن پرچم ما در پایتخت‌های سراسر جهان هستند. ‌آنها در حال حمله به سفارتخانه‌های ما هستند.

میت رامنی و پال رایان هر دو به شدت از سیاست خارجی اوباما پس از حملات به سفارت خانه و کنسول گری های آمریکا در مصر و لیبی که به کشته شدن چهار آمریکایی در بنغازی منجر شد، انتقاد کرده‌اند.

معاون نماینده جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا در مقایسه حمله به سفارتخانه و کنسولگری آمریکا در لیبی و مصر با حمله سال ۱۹۷۹ به سفارت آمریکا در تهران به انتقاد از اوباما ادامه داد.

رایان اظهار کرد: ما چهار دیپلمات مان را از دست دادیم. به دنبال از دست دادن این چهار دیپلمات واکنش و سیگنال دولت ما به جهان چه بود؟ ما در مورد ارزش‌هایمان نامعلوم و مبهم عمل می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *