شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

گافی که رویای رامنی را بر باد داد

چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 245488
میت رامنی، رقیب جمهوری خواه باراک اوباما از سخنان جنجالی خود که به تازگی در یک سایت لیبرال منتشر شده، دفاع کرد. رامنی در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت می داند کسانی که برای امرار معاش ...
به گزارش جهان نيوز به نقل از شفاف، گاف بزرگ میت رامنی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و توهین وی به نیمی از مردم آمریکا، امکان موفقیت وی در رقابت با اوباما را کمتر از قبل تر کرد.

به گزارش شفاف، میت رامنی، رقیب جمهوری خواه باراک اوباما از سخنان جنجالی خود که به تازگی در یک سایت لیبرال منتشر شده، دفاع کرد. رامنی در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت می داند کسانی که برای امرار معاش از دولت کمک دریافت می کنند، به او رای نخواهند داد.

میت رامنی در انتقاد از سیاست های باراک اوباما گفت تفکر توزیع ثروت در جامعه به وسیله حکومت یک تفکر کاملا بیگانه است. به گفته او ۴۷ درصد مردم آمریکا برای گذران زندگی به کمک های دولت وابسته هستند، مالیات نمی دهند و آنها به اوباما رای خواهند داد.

باراک اوباما در پاسخ به سخنان رامنی، از او انتقاد کرد. اوباما در گفت و گو با شبکه سی بی اس گفت هر که می خواهد رئیس جمهوری آمریکا شود باید به همه مردم خدمت کند. او قربانی نامیدن نزدیک به نیمی از جمعیت آمریکا از سوی رامنی را یک حرکت اشتباه عنوان کرد.

سایت نشریه مادر جونز که بیشتر به انتشار گزارش های کاوشگرانه شهرت دارد، دوشنبه یک فیلم ویدویی را منتشر کرد که در آن میت رامنی خطاب به گروهی از حامیان ثروتمند خود گفت، طرفداران باراک اوباما کسانی هستند که برای تامین نیازهای زندگی خود به کمک های دولت وابسته شده اند. رامنی این سخنان را در ماه مه در میان گروهی از حامیان مالی مبارزات انتخاباتی خود در ایالت فلوریدا بیان کرده بود. بخشی از این سخنرانی که به وسیله دوربین تلفن همراه ضبط شده، روزهای دوشنبه و سه شنبه در سایت مجله لیبرال مادرجونز منتشر شد.

او دوشنبه شب بلافاصله پس از انتشار این سخنان، با دفاع از خود گفت در انتخاب کلمات به کار گرفته شده در این سخنان دقت نکرده است. رامنی عصر سه شنبه نیز در گفت و گو با شبکه خبری فاکس گفت از منظر کسانی صحبت کرده که احتمالا به او رای نخواهند داد. به گفته او این افراد کسانی هستند که فکر می کنند وظیفه دولت توریع ثروت در جامعه است. میت رامنی با اشاره به طرح های خود برای کاهش مالیات ها گفت که مشکل واقعی این است که بسیاری از مردم دچار فقر شده اند و واجد شرایط پرداخت مالیات نیستند.

ستاد انتخاباتی باراک اوباما بلافاصله پس از انتشار سخنان رامنی در سایت مادر جونز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "انجام وظیفه به عنوان رئیس جمهوری مادامی که نیمی از مردم در نظر گرفته نمی شوند، کار دشواری است." رامنی گفته است تفکر توزیع ثروت در جامعه یک تفکر بیگانه است.

حمله رامنی به ایران

بر اساس فیلم های ویدویی منتشر شده رامنی به هواداران خود گفت فلسطینی ها به صلح علاقمند نیستند و اگر کشور مستقل فلسطینی تشکیل شود، ایران به کرانه باختری اسلحه ارسال خواهد کرد. به گفته رامنی "فلسطینی ها متعهد به نابودی و محو اسرائیل" هستند.

رامنی همچنین در یکی دیگر از ویدیوهایی که در سایت مادر جونز منتشر شده، درباره برنامه اتمی ایران صحبت کرده و هشدار داده که حتی آمریکا هم ممکن است مورد حمله قرار گیرد. رامنی ادعا کرد: "اگر من به جای ایران بودم می گفتم باید کمی از مواد سازنده سلاح های کشتار جمعی را به حزب الله بدهیم تا آنها آن را به شیکاگو یا هر جای دیگر منتقل کنند تا اگر اتفاقی رخ داد یا آمریکا علیه آنها اقدام کرد، بگوییم می دانید چیست؟ اگر کوتاه نیایید، ما بمب کثیف را به کار خواهیم گرفت."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *