جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

'چپ‌ها حال مردم را ازاصلاحات بهم زدند'

چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 245465
صادق خرازي اصلاح طلبان و چپ هايي مانند عباس عبدي را متهم به موج سواري و رفتار چوب پنبه اي كرد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، او مي گويد آنها از تندروي دهه اول انقلاب به شيفتگي و شيدايي نسبت به غرب رسيده اند.

صادق خرازي در وبسايت ديپلماسي ايراني با بيان اينكه «آقاي عبدي! بپذيريد خيل كثيري از مردم از نظريه پردازي هاي ملوكانه بي پايه منزجر شده اند نوشت: رانت بازي اقتصادي، فرد محوري و پنهانكاري و جبن سياسي جريان موسوم به نوروشنفكراني كه اصلاحات را هم مصادره كردند، مردم را مشمئز كرده است... هدف من نقد كساني است كه روزي و روزگاري چپ زدن و از ديوار سفارت بالا رفتن را مد روز تلقي مي كردند و امروز شيفتگي و شيدايي نسبت به فرهنگ غرب را ملاك اصلاح و پيشرفت مي دانند.

اين ديپلمات سابق مي افزايد: يك پرسش بزرگ در مقابل مشاطه ذهن اهل علم و تحليل وجود دارد، چرا فرايند دولت سازندگي- كه بي نقص هم نبود و هزار نكته باريك تر از موي هم در زواياي آشكار و پنهان آن وجود داشت- به فرايند دولت اصلاحات منجر شد؟ اما در دور بعد، شد همين بساط كه مي بينيم اجازه مي خواهم بگويم وقتي مردم ديدند كساني وارث حماسه دوم خرداد شدند كه هيچ نقشي در آن نداشتند؛ وقتي مردم ديدند كه حضورشان گروگان گرفته مي شود؛ وقتي مردم ديدند كه شعار عبور از خاتمي و خروج از حاكميت به راحتي به بستر پاك انديشه جوانان حقنه مي شود؛ و وقتي مردم ديدند كه نوتئوري سازان به هر حادثه اي كه برايشان پديد مي آيد اين چنين تواب مي شوند و ريسمان و آسمان را براي توجيه خود به هم مي بافند، سراغ گزينه ديگر را گرفتند.

خرازي در ادامه تصريح كرده است: تندروهاي چپ سابق و روشنفكر نمايان لاحق واقعه تاريخي دوم خرداد را به گروگان گرفتند. آنها با ادعاي مذاكره با آمريكا، يا مناظره خودخوانده ازباب مقدمه مذاكره، مي خواهند هميشه روي يك سكه باشند. مثل چوب پنبه همواره روي آب بمانند و همواره همانند درب مخروطي شكل به سر هر بطري بخورند!

وي خاطرنشان كرده است: خوب است سرتان را از برف بيرون كنيد و قضاوت و داوري ديگران را نسبت به خود ببينيد، اين چه داستاني است كه كساني كه داراي تحليل هاي چپ و تندروي آنچناني بودند و روزگاري نان خط امامي را مي خوردند و مسئوليت هاي كليدي امنيتي- سياسي- اقتصادي را كسب يا غصب كرده بودند، يكباره تغيير موضع بدهند، همكار صداي آمريكا، راديو فردا و در حلقه همفكران پنتاگون و تمامي نهادهاي سياسي- امنيتي آمريكا قرار بگيرند! جناب عبدي! آيا اين قابل قبول است كه عده اي رندانه با ارتزاق از آرمان هاي امام و انقلاب نان و نام براي خويش دست و پا كنند و با بالا رفتن از ديوار سفارت آمريكا معجزه بيافرينند و شفا بجويند و روزگاري به گفت وگو با آمريكايي ها روي آورند؟ سؤال من از آقاي عبدي اين است، مواضعي كه عليه نهضت آزادي و دولت مرحوم مهندس بازرگان و شهيد مظلوم آيت الله بهشتي گرفتيد چه بود؟ چه شد كه همان كساني كه از جانب شما موضوع افشاگري بودند، اينك دوستان نزديك شما شده اند و ايشان را به ياران امام و انقلاب ترجيح مي دهيد؟ 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *